dinsdag 12 mei 2015

Zwanger! - Week 16


Eindelijk vakantie! Wat heb ik hier toch naar uitgekeken... Ik doe de nieuwe job supergraag, maar de laatste maanden waren toch druk en daarbovenop nog eens gevuld met veel veranderingen. Vermits ik ook voor alle voorbije behandelingen telkens verlof nam, is het dus al een tijd geleden dat ik echt ontspannen op vakantie kon. Ik kon met mijn ouders mee naar Spanje, waar ze een huisje met eigen zwembad gehuurd hebben. Dat moest men mij geen twee keer vragen... het leek me zalig om 10 dagen te genieten van de zon in een rustige omgeving. En dat doe ik dus ook nu.  Trouwens, in iedere zwangerschapsboek staat dat je in het tweede trimester nog eens op reis moet gaan, en ik ben blij dat ik al één van die to do's kan afvinken ;-)


Hoever ben ik?:  16 weken of 112 dagen, nog 24 weken of 168 dagen te gaan.

Hoeveel kilo's bijgekomen?:  Hier op vakantie is er natuurlijk geen weegschaal, maar vooraleer ik vertrok heb ik me nog eens gewogen en toen was er toch al 1,3 kilo bij. Ik moet zeggen dat ik toch telkens schrik als ik die weegschaal weer omhoog zie gaan. Gelukkig stellen ook hier de zwangerschapsboeken me gerust door te zeggen dat het perfect normaal is dat ik op dit moment al 2,5 tot  5 kilo zou zijn bijgekomen. Tenslotte is mijn baarmoeder ook al 10 keer zo groot als in het begin (echt zot hé!), weegt de baby ondertussen ook al wat, en is er ook al vruchtwater enzo.  De buikomtrek stond vlak voor mijn vertrek op 88 cm.

Zwangerschapskledij?:  Oh wat zalig! Vermits het hier prachtig weer is kan ik nu eindelijk al mijn zomer-zwangerschapskledij dragen. Het lijkt wel alsof ik op reis ben vertrokken met een hele nieuwe garderobe. Wat leuk!  Het is uiteraard nog een beetje zoeken, want in sommige van de nieuwe kleren toon ik eerder dik dan zwanger. En dat is niet de bedoeling he...

Slaap?: Hier op reis mag ik niet klagen. De zon zorgt voor zo een zalig lamlendig gevoel tegen het einde van de dag waardoor ik gemakkelijk in slaap val.

Beste moment van de week?: Die eerste zonnestralen voelen. Dat is ieder jaar een zalig gevoel, en dat is nu niet anders.

Mis ik iets?:  Nee

Beweging ?: Ik had me voorgenomen om op reis iedere dag een half uur te zwemmen en tot hiertoe lukt dit goed. (Ik weet het, ik ben hier nog maar 2 dagen, maar ik heb me toch al 2 dagen aan mijn planning gehouden. Applausje voor mezelf!)

goestingskes?:  Niet speciaal. De  grote honger is ook enorm verminderd. Ik heb wel gelezen dat als je veel vis eet, je kindje taalvaardiger is. Dus mijn nieuwe voornemen is 2 keer per week vis eten. Vanmiddag alvast zalm gegeten :-)

Iets wat me misselijk maakt?: Nee hoor!


Geslacht?: Nog een maand wachten.... wat lijkt dat nog lang!


Kwaaltjes?: Geen nieuwe kwaaltjes, en helaas ook nog niet van oude kwaaltjes verlost.


Humeur?: tot hiertoe geen last van moodswings

Kijk uit naar: Ik ben van plan hier op reis al vanalles voor te bereiden. Ik wil een volledige planning op papier hebben zodat ik, als ik thuis ben, stap voor stap mijn to do lijstje kan afvinken. Het to do lijstje maken, is echter niet zo gemakkelijk. Ik zal blij zijn als dit 'denkwerk' voorbij is en ik wat meer het gevoel zal krijgen dat ik goed voorbereid ben.

Shopping?:   Ik heb voorbije week een kast gekocht in de kringloopwinkel. Het is een eiken vitrinekast die ik helemaal wil upcyclen tot baby-kleerkast. Ik zie het helemaal voor me! Ik zal ze afschuren, patineren, de binnenkant behangen en ze voorzien van nieuwe, mooie handgrepen. Helaas heeft mijn omgeving hier niet al te veel vertrouwen in. Om de één of andere reden gelooft men niet dat ik dit project tot een goed einde zal brengen. Maar ik ben verliefd op die kast en wil die hebben voor baby. En ja, het zal een werkje zijn, maar ja het zal het waard zijn!

Nestdrang?:  Ik ben nog nie in kuis-modus geschoten, maar ik wil wel mijn huisje in orde krijgen. Tijdens mijn vakantie logeren mijn tante en nonkel bij mij thuis. Zo kan Scarlett, de kat ook meteen thuis blijven. Zij zijn echter zo lief om meteen de laatste betonnen muur in mijn tuintje te schilderen. Dan is mijn tuintje volledig af! Wat zal het leuk zijn om thuis te komen van vakantie en meteen de veranderingen te zien.  Ik weet wel dat een geschilderde buitenmuur niet essentieel is voor de komst van de baby. Maar ik wou het toch in orde!

Wat is er al geregeld?:  Buiten de kast die ik heb aangekocht niet veel meer dan vorige week, maar de bedoeling is dat ik hier op reis ook tijd maak om veel te regelen.

En wat doet de baby?: Ongelooflijk als je de ontwikkeling van de baby volgt. Deze week krijgt baby wenkbrouwen, wimpertjes en nageltjes. Zo schattig!  Verder veranderen de botten van de baby van kraakbeen naar echt bot. En baby oefent heel wat bewegingen met salto's en turnbewegingen. Vanaf komende week bestaat de mogelijkheid dat ik iets van die bewegingen zou voelen. Maar het kan ook nog een dikke maand duren. Maar wat zou het leuk zijn moest ik baby in mij kunnen voelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten