zaterdag 20 juli 2013

Too Soon?²

De baby heeft een bankrekening! Nu ja, het is te zeggen... Ik heb een extra spaarrekening dat ik nadien op naam van de baby zal zetten. Ik weet het.... de kleine spruit is nog niet verwekt, maar heeft al een bankkaart.  Maar ja, soms kan je beter teveel voorbereiden, dan niet genoeg.  De bedoeling is om al het geld dat ik bespaar door niet meer te roken, op deze rekeing te zetten. Zo zal er tegen dat de baby geboren wordt al een mooi startbedrag op staan en kan ik nadien een maandelijks bedrag verder sparen. Een idee'tje dat ik kreeg van een vriend die me ook aanspoorde om te stoppen met roken. Het is misschien nog geen werelds bedrag dat ik nu opzij zet, maar het is toch al iets, en al die kleine beetjes maken ook een groot geheel.

Ik heb trouwens al het startkapitaal.... 'toevallig' beschikbaar gekomen, alhoewel ik niet in 'toeval' geloof, ik geloof eerder dat alles met een reden is.  Nu in ieder geval... ik had een spaarpot, een varken, waar ik al het kleingeld dat ik in huis terugvond in stopte.  Je zou je nog verbazen hoeveel je zo aan kleingeld verzamelt.  De spaarpot is echter kapot, in duizenden stukjes uit elkaar gevallen toen hij van de kast naar beneden viel. Naar beneden geduwd door mijn kat, die me blijkbaar wou duidelijk maken
dat het tijd werd om al wat geld op de rekening te storten. Ik hoop alleen dat ze op de bank er geen probleem mee gaan hebben dat ik daar toekom met een zak vol centjes...


©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten