maandag 15 juli 2013

Eerste Pakje

Wat heb ik geluk zo een lieve en goede vriendinnen en vrienden te hebben.  Dit denk ik wel vaker eens, maar deze week hebben ze het ook weer dubbel en dik bewezen.  Enkele dagen geleden was het namelijk mijn verjaardag.  Buiten de traditionele ‘Gelukkige Verjaardag-berichtjes’ waren er ook die me een dik en vruchtbaar jaar  toewensten, wetende dat dit 33ste jaar wel heel speciaal zal worden. ’s Avonds ging ik eten met twee vriendinnen die, lief lief lief, ook geschenkjes voor me hadden.  Het eerste was een boek, zo verraadde het Standaard Boekhandel-papier.
‘Is het een kookboek?’ vroeg ik, waarop de meisjes begonnen te lachen.
Ik scheurde het papier vlug weg en ontdekte een ‘Zwangerschapsdagboek’.  Enthousiast legden de meisjes uit dat ik erin kon schrijven en zo alles kon noteren wat ik meemaakte en voelde.
‘En wij zullen je wel heel de weg door raad geven!’
‘Waw, dat is super van jullie!’
‘Wacht wacht wacht, je moet je tweede geschenkje nog openen!’ riepen ze
Overweldigd opende ik de volgende verpakking en ontdekte een baby-pyjama’tje en mutsje.  Ik weet even niet wat zeggen terwijl ik de zachte stof blijf strelen, me inbeeldend dat er ooit een baby’tje in zal zitten.
‘Amai, jullie zijn wel héél erg vroeg!’ zeg ik uiteindelijk
‘We wilden de eerste zijn!’ glunderen ze allebei.

Wat doet dit deugd… niet alleen om de geschenken zelf, maar nog meer voor de achterliggende gedachte.  Deze mensen steunen mij en staan achter me, ze zijn mee enthousiast en kijken er ook mee naar uit.  Ik kan mijn gevoelens delen en sta zeker niet alleen.  Niet enkel de vriendinnen, maar ook de vrienden zijn ermee bezig, wat me nog meer verbaasd.  De zin ‘als je dan zwanger zal zijn’ weerklinkt vaker en vaker.  En ik hoor ook dat ze het echt menen en oprecht geïnteresseerd zijn hoe mijn plannen vorderen.  

Ondertussen heb ik dat eerste baby-pakje netjes opgevouwen en in een aparte kast in de logeerkamer (toekomstige baby-kamer) gestopt.  Alhoewel ik het iedere dag er eens uithaal, openvouw en een tijdje vasthoud. Vervolgens vouw ik het netjes terug op en berg het terug op.  Al dromend…

©, 2013, bam-to-be.blogspot.be


Dat eerste  pakje...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten