dinsdag 10 februari 2015

Toch weer hoop? - 2de terugplaatsing - 1e CRYO


Verdorie toch… die hoop is toch weer stiekem binnengeglipt zeker?  En ik die dacht dat ik de wachtweken eens zonder zenuwen zou kunnen doorbrengen… Hoe komt het nu dat ik toch weer goede hoop heb? Ik heb namelijk te horen gekregen dat deze embryo van de beste kwaliteit is, en dat ik daardoor ook meer kans zou hebben dat deze zich verder goed blijft delen en goed innestelt.
We zullen even beginnen bij het begin… Na wat wel een eeuwigheid leek was het eindelijk aan mij voor de terugplaatsing. Men had een dik uurtje vertraging, en normaal gezien zou ik dat zeker niet erg vinden, ik was al blij dat ik er überhaupt mocht zijn en dat ik niet de gevreesde telefoon had gekregen dat de cryo niet goed was ontdooit. Maar het is wel zo dat je voor een terugplaatsing een volle blaas moet hebben. Die blaas was dus vol op het moment dat ik daar moest zijn, en een uurtje later stond deze bijna op barsten!  Je had het gewiebel op de stoelen in de wachtkamer eens moeten zien… Om het kwartiertje kwam er iemand vragen of het nog voor iedereen te doen was met de blaas.
‘Ja hoor’ zeiden we dan in koor.. wiebel wiebel

Eens in de behandelkamer kreeg ik daar weer een foto’tje te zien van de embryo die klaarstond om ingepland te worden. En deze zag er helemaal anders uit dan de vorige. Pas op, het was weer een schoontje hoor, en die eerste vlindertjes waren er weeral bij mij.  Vervolgens kreeg ik ook al zijn/haar rapportje te zien, en wat bleek… we zitten met een toppertje! De beste score mogelijk! En fier dat ik was… Ik hoorde daar dan ook dat de vorige emmy helemaal niet zo goed was van kwaliteit, maar 1 à 2  op 5 (deze van nu 5/5), wat me eigenlijk wel wat triest maakte. De vorige emmy had dus eigenlijk al bijna geen kans. Maar deze dus wel, want blijkbaar moeten cryo’tjes helemaal niet meer onderdoen voor versy emmy’s. En zo is er natuurlijk terug hoop… alhoewel ik nog altijd kalmer ben dan tijdens vorige wachtweken. Ik heb ook al alles kunnen regelen voor de volgende poging. Mijn verlof is aangevraagd en goedgekeurd en ik heb bevestiging gekregen dat ik nogmaals mag meedoen met de studie, waardoor ook de volgende poging volledig buiten de 6 terugbetaalde pogingen valt. Alles in orde dus, nu nog een kleine twee weken wachten en we weten of dit allemaal nodig was…

©, 2015, bam-to-be.blogspot.be  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten