woensdag 19 augustus 2015

Zwanger! - Week 30


Hoever ben ik?: 30 weken of 210 70 dagen te gaan.  En zo ben ik in het laatste kwartaal van mijn zwangerschap. Het deel waarvan iedereen zegt dat het zwaar begint te worden. Tot hiertoe nog geen grote kwaaltjes gelukkig, maar het aftellen is al wel begonnen!

Hoeveel kilo's bijgekomen?: Ook hier ben ik nog best tevreden. Deze week ging de weegschaal zelfs terug wat naar beneden. Niet zo heel veel hoor, slechts 200 gram, maar als je een stijging verwacht is dit zeer mooi meegenomen. In totaal nog altijd zo een kleine 8 kilo bijgekomen. De cm's vliegen er echter vlugger bij. Deze week de kaap van de 100 cm bereikt! Ik heb gemerkt dat het per week gemiddeld 2 cm is, dus dat belooft met nog 10 weken te gaan!

Zwangerschapskledij?:  Niet veel nieuws te melden hier. Zowiezo zal ik geen zwangerschapskledij bijkopen, dus ik blijf maar combineren met de zaken die ik heb. Ik heb wel gemerkt dat er bepaalde kleren zijn die ik in bruikleen heb, die ik waarschijnlijk niet echt zal dragen, gewoon omdat het mijn stijl niet is. Ik grijp blijkbaar altijd naar dezelfde zaken!

Slaap?: Ok, dit begint rampzalig te worden. Ik heb er eigenlijk een zeer slechte slaap-week opzitten. Uitslapen lukt me niet meer, ook al wil ik wel. In het weekend zet ik geen wekker, in de hoop eens goed te kunnen uitslapen (nu ik nog kan), maar helaas, om 7u ben ik wakker en geraak ik niet meer terug in slaap. Niet enkel ben ik telkens vroeg wakker, ook 's nachts word ik geregeld wakker, en telkens om een andere reden. Vaak van brandend maagzuur, omdat ik naar toilet moet of omdat ik een kuitkramp heb (verschrikkelijk pijnlijk zoiets! Geloof me, van een kuitkramp ben je direct wakker!). Afgelopen weekend ook wat last van een verkoudheid gekregen met nogal wat keelpijn en vermits ik daar niets voor mag nemen lig ik er wel van wakker. Wakker worden is echter 1 ding, het is vooral lastig dat ik niet direct terug in slaap geraak. Ik lig dan niet meer comfortabel en kan de slaap niet meer vinden. Ik probeer dan wat te lezen en zo terug in slaap te vallen, maar vaak zijn we dan meteen een uurtje verder.  Ondertussen begin ik het gebrek aan goede slaap wel te voelen. Ik zou eigenlijk een middagdutje moeten kunnen doen in het weekend, maar dan probeer ik ook zoveel mogelijk in orde te maken dat ik er niet aan toekom.

Beste moment van de week?: Toen mijn park er stond! Ja, je hoort het al... Ik had weer zo een aanval van 'dit moet er NU komen' en ben weer tot aan de vriendin gegaan om een volgende lading op te halen. Het enigste wat er nu nog staat is de buggy, die wacht tot mijn volgende nestdrang-aanval. Het park staat er echter prachtig!  Op kapaza vond ik dan ook nog eens supermooie parkbekleding en die ben ik ook gaan ophalen. Alles werd meteen gewassen en gestreken en hangt nu al aan het park. En ik vind het prachtig!  Helaas vind de dat dit ook, want ze besloot dat het park haar nieuwe bed was. Ik heb er dus zilverpapier en licht opgeblazen ballonnen ingelegd. Tot hiertoe helpt dat!

Mis ik iets?:  mijn slaap!

Beweging ?: Wat ben ik fan van die stampjes. Dit zal ik echt wel missen als ik niet zwanger meer ben!

goestingskes?:  niets speciaals, ik houd me goed in qua eten.

Iets wat me misselijk maakt?: nee!


Dingen die moeilijk zijn door buik:
* slapen: ik val mss in herhaling, maar ja, ook het slapen is moeilijker geworden door de buik.


Kwaaltjes?: het brandend maagzuur staat nog steeds op nummer 1. Maar als het dat maar is...


Humeur?: nog steeds opperbest!

Kijk uit naar: In september beginnen de info-avonden in de kliniek en ook mijn cursus 'Actief bevallen'. Ik kijk ernaar uit wat meer te weten en me wat beter voorbereid te voelen. Oh en ik kijk ook uit naar de rommelmarkt dit weekend... benieuwd of ik weer koopjes zal kunnen doen!

Shopping?:   Via een kennis heb ik een autostoel kunnen overkopen. Een heel goede van Maxi-Cosi die draait. Hij ziet er helemaal nieuw uit dus ben superblij hiermee!  Verder heb ik die parkbekleding op kapaza gekocht,die ook al mooi staat te blinken.  En zondag gingen we naar Sluis en heb ik me in één van de vele drogisterijen laten gaan aan Mustella-producten. Het is er zowiezo al goedkoper in Nederland en ze stonden nog eens in promotie, dus ik heb meteen een grote voorraad gekocht!

Nestdrang?:  Het park staat! :-)

Wat is er al geregeld?:  Ik ben nog steeds tussendoor bezig aan het maken van de suikerbonen. Niet iedere dag, maar regelmatig hou ik me daar 's avonds mee bezig. Ook ben ik al begonnen met het schrijven van de enveloppen. Dit doe ik ook zo beetje per beetje (zo kan ik het niet beu worden en zijn ze allemaal wat deftig geschreven).

En wat doet de baby?:

1 opmerking:

  1. Oei, parkbekleding? Een bewuste keuze?
    Ik weet niet of je weet dat volgens de richtlijnen van Kind & Gezin je beter geen parkbekleding gebruikt, omwille van het verhoogde risico op wiegendood?

    BeantwoordenVerwijderen