dinsdag 4 augustus 2015

Zwanger! - Week 28


Hoever ben ik?: 28 weken of 196 dagen, nog 12 weken of 84 dagen te gaan. Whaaa dat komt toch allemaal dichtbij nu he. Ik ben nu ook mijn 7de zwangerschapsmaand ingegaan.

Hoeveel kilo's bijgekomen?: De teller staat nog steeds op 61,9, dus ongeveer 7 kilo erbij. Ik sta er nog steeds van versteld hoeveel mensen vragen hoeveel kilo erbij is. Eens je zwanger bent is je gewicht blijkbaar een publiek gegeven. De buikomtrek staat nu op een dikke 96 cm. Blijkbaar is mijn buik toch al redelijk dik, dat hoor ik aan de opmerkingen van de mensen. Zo was er deze week volgend charmant gesprek:
'Amai, je begint het nu toch al goed te zien he!'

'Ja, ik ben dan ook al 6 maanden'
' Oei nog maar 6 maanden? Je gaat dat nooit niet voldragen!'

Zwangerschapskledij?:  

Slaap?:  Ups en downs wat het slapen betreft. Ook afgelopen week genoeg dagen dat ik al om 4u wakker was, en dan volgt er weer een nacht waarop ik zeer goed slaap. Gelukkig heb ik nog niet teveel last van vermoeidheid. Ondanks de soms kortere nachten heb ik overdag geen last van dipjes.

Beste moment van de week?: Deze week was er weer wat fantastisch! Ik heb baby in mijn buik zien bewegen! En dat was magisch! Het gebeurde vrijdagavond, ik voelde een duidelijk verschil in het soort stampje, veel steviger, en toen ik naar mijn buik keek zag ik hem inderdaad op en neer gaan, alsof hij op en neer golfde. Zo een surreëel zicht! Dan besef je echt dat er een levend babytje in je zit.  Ik zou het graag willen filmen, maar telkens ik probeer, dan stopt hij weer...

Mis ik iets?:  nee!

Beweging ?: Er is dus een groot verschil tussen deze week en vorige week. Het zijn meer duidelijke stampjes geworden.

goestingskes?:  nog steeds verslaafd aan de zuurtjes.

Iets wat me misselijk maakt?: nee!


Dingen die moeilijker zijn door buik: 
* Uit bad komen: ik heb deze week veel badjes genomen, en uit bad komen is niet meer simpel.


Kwaaltjes?: het was een vrij moeilijke week, het eerste deel dan toch. Ik had het gevoel dat baby superhoog zat en echt aan het duwen was op mijn ribben. Dit was vrij pijnlijk en het voelde wel alsof geen enkele positie comfortabel was. Ik kon niet wachten tot ik 's avonds in bad kon, de enige plek waar ik me wat meer ontspannen voelde. Ik begon al te denken, dat dit het begin van de 'zware maanden' zou zijn, waarop de kwaaltjes elkaar zouden opvolgen. Gelukkig veranderde dit halverwege de week. Het leek wel alsof hij plots lager zat, waardoor de druk op mijn ribben verminderde. Ik merk het ook omdat ik nu echt wel vaker naar toilet moet.  Mijn gok is dus dat baby gedraaid is en niet langer in stuit ligt. Laten we hopen dat ik gelijk heb!


Humeur?: goed, maar wel vrij emotioneel. Ik kan vlug ontroerd zijn, en de traantjes komen er te vaak op momenten dat ik liever zou hebben dat ze wegblijven. Deze week was er ook wat meer stress op het werk. Ik verander namelijk van kantoor en er was nog redelijk veel dat ik af wou hebben. tegelijkertijd was het ook afscheid nemen en dat zorgde regelmatig voor wat momenten waarop ik overweldigd werd. Zo had ik deze week ook een stressaanval, waardoor het voor mijn ogen begon te draaien en mijn buik helemaal opspande. De tranen volgden al gauw. Ik heb dan maar besloten om mijn nestdrang nog wat op kantoor los te laten en dit bracht me terug tot rust.

Kijk uit naar: de pretecho volgende week. Baby zijn eerste fotoshoot :-)

 Shopping?:   Ik ben ondertussen verslaafd aan rommelmarkten! Ook deze week weer een rommelmarkt gedaan waarop ik 3 pyjama's, sloefjes (nooit gedragen) en houten kapstokjes heb gekocht. Verder heb ik ook nog iets voor de doopsuiker besteld

 Nestdrang?:  Ik heb deze week al zijn kleertjes gewassen. En niet enkel de kleertjes, maar ook de handdoekjes, dekentjes, parkbekleding... Er zijn reeds 5 wassen gedraaid, en ik gok dat ik er nog 2 à  zal nodig hebben eer alles van textiel gewassen is. Het doet wel deugd dat alles zo proper terug in de kast zit. Ik heb meteen wel beseft  dat hij echt al wel veel kleren heeft. Tot 3 maanden heeft hij alleszins niets meer nodig!

Wat is er al geregeld?:  Ik ben het vorige week vergeten te vermelden, maar de datum voor de doop is ook aangevraagd en goedgekeurd. Ik weet het,  veel te vroeg, maar ik wil hem dopen tijdens de kerstperiode en had een beetje schrik dat die data vlug volzet zouden zijn. Verder heb ik, buiten de was, niks anders geregeld.

En wat doet de baby?: De longen zijn nog verder aan het rijpen, en de baby wordt telkens wat dikker. Hij verliest ook de kleine haartjes die hem bedekken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten