zondag 2 juni 2013

Ik moet wat vertellen...

Nu dat de plannen allemaal wat concreter worden, heb ik besloten om de goede vrienden toch wat meer in te lichten, en dit om twee redenen.  Ten eerste vind ik het gewoon leuk om dit nieuws te delen, en ten tweede helpt dit misschien ook tegen de vele vragen die er zullen komen eens ik met een bolle buik zal rondlopen in de gemeente.  Ook al hebben we heel wat inwoners, onze gemeente is en blijft een dorp en ik kan me al zo voorstellen dat er wel wat gespeculeerd zal worden over ‘hoe ik nu juist zwanger ben geworden’.  Door de mensen in te lichten die het dichtst bij me staan hoop ik dat dan ook tegen te gaan.  Het is ook geen geheim. Iedereen mag weten dat het via donor is, net zoals mijn kindje dit zal weten later.


Tot hiertoe wisten gewoon 6 vriendinnen, een goede vriend, mijn ouders en gynaecoloog dit.  Maar na de vriendinnen was het nu tijd om het ook aan enkele goede vrienden te vertellen, iets waar ik toch ook best zenuwen voor had, want jongens reageren toch anders dan meisjes hé.  Gelukkig kwam het gesprek er bijna automatisch op.
‘Mijn pasgeboren nichtje is zo schattig!’ vertelde een vriend. ‘En mijn zus zo gelukkig, ongelooflijk!  Je zou er echt zin voor krijgen.’
‘Ja, ik zou er ook eentje willen’ antwoordde ik.
‘Ja, jij wil er al lang eentje hé!  Ik herinner me zo een gesprek van 5 jaar geleden toen je dat ook al zei’
‘Ja maar nu ben ik toch echt van plan om ervoor te gaan. Ik ben de procedure gestart om via donor zwanger te worden.’
‘Is’t echt?’ vragen de 3 vrienden gelijktijdig
‘Ja, het is echt!’
Wat volgde was beter dan dat ik had kunnen hopen.  De vrienden waren super enthousiast.  Ze feliciteerden me, gaven me 3 kussen op de wang en besloten erop te klinken.
‘Op jouw plannen!  En dat je vlug zwanger mag zijn!’

Ondertussen is het lijstje van ‘mensen die op de hoogte zijn’, nog net iets langer geworden.  De ouders weten ervan, de vriendinnen en de vrienden. En ook de zussen en mama's van de vriendinnen.  Maar het voelt goed om dit te delen.  Zo besef ik maar al te goed dat ik niet alleen ben en dat er heel wat mensen zijn die het beste met me voor hebben.  

©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten