dinsdag 18 juni 2013

Op weg naar een gezonder leven...

Nu ik goed en wel gestart ben met de procedure en binnen een paar maanden misschien al wel in blijde verwachting zal zijn, is het misschien tijd om mijn levenswijze al een ietsie-pietsie aan te passen.  Niet dat ik er zo een zware levensstijl op nahoud, maar toch, er zijn toch wel enkele zaken die ik beter zou veranderen.  Zo ben ik gestopt met roken.  Ja, ik weet het, roken is ongezond en het was dom om ermee te beginnen in de eerste plaats.  Ondertussen ben ik al enkele weken gestopt, maar pas nu durf ik het hardop zeggen.  Het stoppen heb ik ook iets langer uitgesteld dan de bedoeling was, voornamelijk omdat ik een beetje bang was dat het zo moeilijk ging zijn.  Maar enkele weken geleden ben ik gewoon gestopt.  'Gewoon' een dag niet gerookt, en de volgende ook niet en kijken hoelang ik dit zou volhouden.

Al bij al valt het nog heel goed mee.  Ik heb er veel minder last van dan ik had gedacht en het lukt heel goed om niet te roken.  Ik ben ook niet bang dat ik zal hervallen.  Het is nu eenmaal te belangrijk dat ik niet meer rook.  Nog even en ik zal mijn aperitiefkes ook beter laten en hopelijk zal dit ook even vlot gaan.  Blijkbaar als je een doel hebt, dan heb je er veel voor over.

©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten