woensdag 14 augustus 2013

Tweede psychologisch gesprek

Het nadeel van 'in vakantie zijn' is denken dat je tijd teveel hebt, vandaar ook dat ik me gisteren nog moest haasten om op tijd de deur uit te zijn en zo niet te laat te komen op mijn tweede afspraak met de psychologe.  Net op tijd arriveerde ik op het doolhof dat UZGent is en bereikte - slechts lichtjes hijgend - het juiste gebouw.  De psychologe ontving me echter met een glimlach.
'Het is leuk je weer te zien!' liet ze weten, en ik ontspande me terug.
'En? Zie je het nog steeds zitten?' begon ze
'Maar ja gij!  Ik zie het zeker nog altijd zitten en opgewekt begon ik te vertellen over de reacties van vrienden, het eerste babypakje dat ik gekregen had, het bezoek van dat opgewekte peutertje,... nu ja... alles wat hiervoor al in de blog vermeld is dus.
'Dat dacht ik al, het zou me eerlijk gezegd verbazen moest jij hier toekomen en zeggen dat je toch nog twijfels had.'

En zo waren we weer vertrokken voor een gezellig gesprek.  Er waren ook nog enkele zaken waar ze dieper op wou ingaan.  Zo kwam de vraag hoe ik denk dat het leven zal zijn, gewoon met twee, zonder partner.  En hoe ik denk dat mijn kindje het zal ervaren dat er geen papa zal zijn.  Hoe ik dat gemis zal proberen op te vangen.  Hoeveel lange relaties ik al achter de rug heb en hoe ik nu tegenover een relatie sta.  Ik sluit een toekomstige relatie niet uit, maar ik wil niet nu 'holderdebolder' een partner zoeken, gewoon om een kind mee te maken.  En ik wil ook niet langer wachten voor een kindje. Zo simpel is het.  En als er dan terug een man in mijn leven zal zijn, waar ik van hou en die van mij houdt, dan zal hij zonder twijfel dat kleintje ook graag zien.  Een vader is namelijk iets heel anders dan een donor.

Nu dit tweede gesprek ook achter de rug is heb ik eigenlijk heel de selectieprocedure doorlopen.  Nu is het wachten tot 27 augustus.  Dan mag ik bellen naar het hospitaal en zal men mij meedelen of ik mag starten of niet.  Alhoewel ik er een enorm goed gevoel bij heb en zelf niet twijfel of ik dit zal aankunnen, net zoals mijn omgeving er niet over twijfelt, toch heb ik een beetje schrik.  Wat als men mij toch niet geschikt vindt?  Nu is het dus aftellen, positief denken en duimen!

©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten