vrijdag 30 augustus 2013

Afspraken

De voorbije dagen brachten me een licht euforisch gevoel. Ik ben nu echt vertrokken, het wordt allemaal zo écht nu. Ik mag nu stilletjes aan luider beginnen dromen.  Na mijn goedkeuring mocht ik bellen naar het secretariaat om een afspraak met de gynaecoloog van het UZ Gent te maken.  Op deze afspraak zal ik alle verdere praktische en technische informatie krijgen en zal men tevens een bloedonderzoek doen.  Helaas is de eerstkomende vrije plaats pas op 7 oktober, en als ik zelf al eens goed de dagen tel, dan zou ik op 6 oktober al ovuleren.  Gelukkig was het een vriendelijke en begripvolle dame die het belang van een gemiste cyclus inziet. 
‘Weet je, er bellen soms mensen af, dus als je regelmatig eens belt kan het misschien lukken om je een vroegere afspraak te geven.’
Ik weet dus wat gedaan… iedere week eens bellen.


Gelukkig gaat de administratieve kant al wel vooruit.  Vandaag heb ik mijn rekening ontvangen voor de ‘strootjes’.  Van zodra deze betaald is (wat uiteraard al gebeurd is), plaatst men mijn bestelling. Dan duurt het nog een kleine maand eer ze er zijn.  Als alles dus goed gaat, en ik nog een iets vroegere afspraak zou kunnen bemachtigen, dan zal ik begin oktober starten met de eerste behandeling.  Ik had de keuze tussen 3 of 6 strootjes, en heb er 3 gekozen.  Ten eerste is dit uiteraard maar de helft van de prijs, en ten tweede ben ik er op één of andere manier van overtuigd dat ik niet meer dan drie pogingen zal nodig hebben. Laten we duimen… Want nu die goedkeuring er is en ik daadwerkelijk mag beginnen, wil ik dan ook niet langer wachten!

©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten