donderdag 12 juni 2014

Overtijd...




Drie dagen overtijd. ‘Oh super!’ hoor ik jullie al denken. Neen dus. Ik heb getest en ben niet zwanger. De reden dat ik overtijd ben is die k* utrogestan. Dat ‘hulpmiddeltje’ (waar ik wel blij voor ben dat het bestaat) begint danig op mijn systeem te werken. Het zorgt bijvoorbeeld  gedurende de 2 weken dat je het neemt voor een witte terugvloei (een soort zalf), waardoor je constant ook een apotheek-achtige geur met je meedraagt. Het stinkt niet, maar het ruikt dus echt wel naar een zalfje. Gezellig. Alsof dat niet genoeg is om de utro te verwensen heeft het nog een ander bijverschijnsel en dat is dat het de maandstonden (ms) kan uitstellen. En hoelang juist dat weet je niet. Vorige keer waren het 5 dagen. De keer daarvoor 4. Vandaag ben ik al 4 dagen gestopt met de utro en 3 dagen overtijd. Ik verwacht mijn ms dus ieder moment en ben weer gefocust op ieder spiertje in mijn lichaam. Zijn er al krampen? Is de lichte hoofdpijn mss omdat ze op komst zijn? Of is mijn niet zo denderend humeur vandaag mss een teken? Ik weet het niet, en zou het graag binnen de twee uur weten. Dit namelijk omdat ik dan weet of mijn afspraak morgenvroeg kan doorgaan of niet. De startecho moet gebeuren als de ms er zijn.  Zijn ze er nog niet, dan moet ik wachten tot maandag. In principe niet zo een ramp, maar dan weet ik dit weekend dus nog niet of ik aan de volgende cyclus mag beginnen of niet.  Zijn er cysten, dan mag je niet starten. Nu ik ga er wel vanuit dat er geen cysten zijn. Als er geen waren met 50 mg clomid, dan zullen er ook wel geen zijn met 25 mg.  Maar toch, het is lastig. En ik loop er lastig van ook.

Het uitblijven van de ms heeft ook als gevolg dat de hoop wel kan terugkomen. Misschien heb ik gewoon te vroeg getest en ben ik wel zwanger? Ik heb maandag getest en het was negatief. De teleurstelling viel heel goed mee. Ik heb deze keer zelfs geen enkel traantje gelaten. Maar toen ik in de namiddag terug naar de test keek, zag ik toch een mini-streepje. Moeilijk te zien. Ik heb de strook dan maar uit de test gehaald zodat ik deze beter tegen het licht kon houden. En ja, er was echt een zacht streepje. Het probleem was dat het streepje er niet binnen de 5 min, dan wel na ongeveer 5 uur stond. Dat kan wijzen op een indroogstreepje. Indroogstreepjes... fijn dat zoiets bestaat… Ik zou anders niet weten wat met mijn vrije dag gedaan, dan turen naar al dan niet aanwezige streepjes. Ik heb uiteraard een tweede test gedaan en die was volledig wit. Maar ja, dat was niet met ochtendurine, en als die van ’s ochtends al maar zo een fijn streepje opleverde dan was het normaal dat die van ’s middags maagdelijk blank zou blijven. Dinsdag dan nog maar eens getest, en het was terug negatief. Het zal dus echt wel een indroogstreepje geweest zijn, redeneerde ik. En dat denk ik nog altijd, maar het zou leuk zijn om de bevestiging van mijn lichaam ook te krijgen, zodat ik tenminste zeker ben. Dus ik wacht nog, en maak uitstapjes naar het toilet om nog eens kijken of ze er al zijn….  Eens ik terug mijn ms heb, dan is mijn nieuwe cyclus gestart. Dan kan ik al wat plannen wanneer ik op follikelmeting moet en wanneer het ongeveer inseminatie zal zijn. Deze ‘overtijd-dagen’ zijn er gewoon teveel aan. 

Hopelijk komen ze toch nog vandaag en kan ik weer verder. Vol goede moed, maar weliswaar met weinig hoop, naar de 9de en laatste iui. En zowiezo wordt het een heel ander avontuur nadien. Ofwel ben ik toch zwanger, ofwel start ik met ivf… 

©, 2014, bam-to-be.blogspot.be  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten