zondag 5 april 2015

Zwanger! - Week 11

De weken beginnen zich vlug op te volgen. Nog een weekje en mijn eerste trimester zit er al op. Alhoewel ik enorm verlangde naar dit moment besef ik nu ook dat ik van ieder moment moet genieten want het gaat allemaal vlug.  Ik ben ondertussen ook wel aan het genieten, nu dat het ook allemaal wat echter is. Het is echt raar, maar die eerste weken leek het precies nog niet echt, alsof ik aan het dromen was en ieder moment kon wakker worden.  Ondertussen mag ik echt al wel plannen beginnen maken en nadenken over zaken zoals doopsuiker, geboortekaartje, baby-uitzet,... En wat is dit leuk!


Hoever ben ik?: 11weken of 77 dagen, nog 29 weken of 203 dagen te gaan

Kilo's bijgekomen?:  wat ben ik fier! Er is nog niets bijgekomen sinds ik regelmatig eens op mijn weegschaal sta. Langs ene kant wel verrassend met mijn hongertjes.  Ik probeer echt wel op te letten hoor, maar toch eet ik een boterham extra en ook 's avonds eet ik een grotere portie dan vroeger.  Het zal misschien ook komen doordat ik geen alcohol drink dat het ene het andere wat in balans houdt ;-)

Zwangerschapskledij?:  Ik heb 2 elastische broeken gekocht in de lola & liza. Een donkerblauwe en een zwart-wit-bruine. Zo kan ik toch weer een aantal weken verder. Ik heb ondertussen eens goed in mijn kleerkast gekeken op zoek naar kledij die me best nog wel zou passen, ook al heb ik een dikkere buik. En wat blijkt... bij mijn zomerkledij is er heel wat dat ik nog een tijdje zal kunnen dragen. Helaas is het nu nog niet warm genoeg daarvoor, dus ik verlang enorm naar wat beter weer!

Slaap?: Niet slecht maar ook niet denderend. Terwijl ik vroeger sliep vanaf mijn hoofd het kussen raakte totdat de wekker ging (en nog een tijdje nadien) ben ik nu wakker rond 3u à 4u en duurt het even vooraleer ik de slaap terug vat. Het is dan ook telkens een 'rommelige' slaap; wakker - slapen - wakker...  Niet zo leuk dus, maar ja, we nemen het er maar bij.

Beste moment van de week: het Paasetentje, waarbij ik het aan de hele familie kon vertellen.

Mis ik iets?: niet echt

Beweging?: volgende week start ik terug! Ik weet het... slechte punten want ik heb dat vorige week ook gezegd, maar deze week was zodanig druk waardoor ik er niet ben geraakt. Vanaf volgende week wil ik ook beginnen met dat zwangerschapszwemmen.

Goestingskes: mijn voorkeur gaat echt naar zure dingen. Ik zou zo graag zuurtjes kopen, maar ik haal het niet in huis want zal er niet kunnen afblijven...

Iets wat me misselijk maakt: nog steeds niets!

Geslacht: en ook hier nog steeds geen idee... Het verlangen om het te weten begint nu wel te komen. In het begin ben je zodanig blij dat je zwanger bent dat je zover nog niet denkt, maar nu vraag ik me toch meer en meer af wat het zal zijn. Praktisch is het ook wel leuker als ik het weet want dan kan ik gericht dingen kopen voor de baby en kan ik ook beginnen denken aan welke stijl ik wil voor geboortekaartje en geboortesuiker. Langs de andere kant is het ook wel best spannend dat ik het nog niet weet...

Kwaaltjes: buiten de reeds aanwezige kwaaltjes (honger, pijnlijke borsten, wat hoofdpijn) heb ik ook wel wat last van wat meer puistjes... hopelijk verdwijnen die vlug eens de zon zich wat meer laat zien

Humeur: humeur is schitterend! Ik kan soms echt gewoon beginnen lachen en overgelukkig zijn

Kijk uit naar: nog een weekje en het eerste trimester zit erop, en daarmee ook de grootste zorgen dat het mis kan gaan!

Shopping: deze week ben ik samen met de mama naar een baby-outlet winkel gegaan. Ze hebben er superleuke dingen, en ik heb er al een t-shirtje voor mezelf gekocht waarop staat " 't is voor november". Ik weet het, 't is eigenlijk voor oktober, maar die t-shirt hadden ze niet meer, en doordat ik helemaal op eind oktober zit, kan het best wel eens november worden he! Verder ook een prachtige voiture gezien!

Nestdrang: geen nieuwe ontwikkelingen

Wat is er al geregeld: ook niets nieuws

En wat doet de baby?:

©, 2015, bam-to-be.blogspot.be  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten