maandag 27 juli 2015

Zwanger! - Week 27


Hoever ben ik?: 27 weken of 189 dagen, nog 13 weken of 91 dagen te gaan. Het begint griezelig vlug te gaan vind ik! Ik ben nu ook in mijn derde trimester gestapt... things are getting serious!

Hoeveel kilo's bijgekomen?: Vanmorgen gaf de weegschaal net geen 62 kilo aan, dus ongeveer 7,5 kilo erbij. Ik val nog steeds binnen alle statistieken dus moet me nog niet echt zorgen maken. Ik moet dus mijn zuurtjes en chocolade nog niet direct laten! :-) De buikomtrek staat ondertussen al op 96 cm!!!

 Zwangerschapskledij?:  ik heb deze week nog een accessoire bijgekocht, namelijk een zwangerschapsband. Dit is precies een grote elastiek die je net onder je buik bevestigt, waardoor die extra steun geeft. Ik merk wel dat ik dit echt nodig heb, vooral op dagen waarop ik een los kleedje draag, de buik 'hangt' er dan precies echt, zonder ondersteuning, wat maakt dat hij op het einde van de dag echt wel pijnlijk is. Die band geeft dus steun en ik merk het verschil enorm. Money well spent :-)

Slaap?: en het is weer tussen de twee. Ik ben regelmatig wakker rond 5u 's nachts en dan geraak ik niet zo direct weer in slaap. Ik geraak er ook moeilijk in, ik word pas echt moe rond middernacht en vermits de wekker al gaat om 6u30 is dat net te kort om goed uitgeslapen te zijn. Na enkele dagen met minder slaap volgt er dan meestal gelukkig wel een dag waarop ik vroeg in bed kan kruipen en goed slaap tot aan mijn wekker.

Beste moment van de week?: Zaterdag ben ik nog eens langs dreambaby geweest, ik kon het echt niet laten. Ik heb ondertussen al zoveel uur bezig geweest met die lijst, dingen geschrapt, er terug opgezet, en zoveel veranderingen doorgevoerd dat er bijna niets op de lijst nog hetzelfde is als toen ik begon. Er waren dus ook al veel dingen op de lijst die ik nog nooit in het echt had gezien. Zo heb ik een hele leuke collectie van Nattou gevonden (Gaston & Cyril) waarvan ik meerdere zaken op mijn lijst heb gezet. Ik vind het leuk als alles een beetje samen past he. Zaterdag heb ik deze collectie nu eens in het echt gezien en het is inderdaad prachtig! Nog een paar wijzigingen en ik denk dat mijn lijst helemaal af zal zijn!

Mis ik iets?:  Ik mis het wel om wat langer dan een uurtje te kunnen rechtstaan.  Ik merk wel dat ik vlugger moet gaan zitten en dat is best lastig. Zo was het deze wek Kneistival, een gratis festival met iedere dag leuke optredens, waar ik normaal gezien toch zo goed als iedere dag aanwezig ben. Dit jaar ben ik slechts 1 dag geweest, toen 'Les Truttes' kwamen optreden. Het concert was steengoed, echt super gewoon, maar helaas ben ik moeten doorgaan voor het einde, want ik was er al van 20u bij het voorprogramma en tegen 23u hield ik het dus niet meer uit, ik moest kunnen zitten. Ik begon het trouwens ook benauwd te krijgen, er kwam telkens meer volk, dus minder plaats. En de buik heeft nu eenmaal veel plek nodig. Liefst van al zou ik willen dat iedereen toch een straal van minstens een meter rond de buik vrijwaart, kwestie van zeker te zijn dat er niet tegen geduwd wordt. Maar op een concert is dat wat moeilijk, dus dan zit er niets anders op dan je buik te begeleiden naar een rustigere omgeving.

Beweging ?:  Ik denk dat het een vrij rustige jongen is want zo heel veel stampjes zijn er niet. Als ik hem voel is het eerder een gekriebel dan een gestamp. Voorbije week was er 1 dag dat ik hem enorm vaak voelde. Een zalig gevoel! Ik wou dat hij iedere dag zo actief was, maar over het algemeen is hij vrij rustig en voel ik zo nu en dan een zacht stampje of kriebeltje.

goestingskes?:  Niets nieuws

Iets wat me misselijk maakt?: en ook niets nieuws, de lijst van wat me oprispingen geeft is groter, maar gelukkig helpt de gaviscon daar wel tegen


Dingen die moeilijker worden wegens buik:   Sinds deze week valt het echt op dat er sommige zaken echt moeilijker worden doordat die buik steeds groter wordt. Vandaar dit nieuw topic, ik noem het 'dingen die moeilijker worden wegens buik'.
* Uit bed of zetel komen: Het is eerder uit bed rollen tegenwoordig, ik moet me eerst op mijn zij draaien en dan kan ik rechtkomen. Het gaat gepaard met gezucht en gekreun
* Omdraaien in bed: op een andere zij gaan liggen is precies een volksverhuis
* schoenen aandoen of veters knopen: Ik kan me niet meer zomaar bukken, en zelfs als ik zit is dit vrij moeilijk, dus ik moet én zitten, én mijn voet omhoog zetten zodat ik eraan kan.
* Slipje aandoen. Hiervoor moet ik mijn benen enorm hoog opheffen om erin te stappen, en ondertussen steun zoeken tegen de muur of lavabo met mijn ander hand
* Bikinilijn onderhouden: geen idee wat ik ervan maak



Kwaaltjes?: mijn rug speelt me nog steeds parten, alhoewel dat kussentje achter mijn rug echt wel helpt.  Toch ben ik 's avonds blij als ik kan gaan liggen. Wat wel enorm helpt is een bad nemen. Zalig vind ik dat! Al mijn spieren ontspannen en ik ben volledig zen. Voor mijn zwangerschap nam ik ook wekelijks een ontspannend badje, sinds het begin van de zwangerschap werd dat 2 tot 3 keer per week en ondertussen is het bijna dagelijks. Als ik thuiskom kan ik niet wachten om in bad te kruipen. Ik zou perfect deze laatste 3 maanden in bad kunnen doorbrengen!


Humeur?: nog steeds opperbest!

Kijk uit naar: Ik wil alle kleertjes en dekentjes gewassen hebben. Volgende week heb ik vrij en ik ben van plan om alles al te wassen en te strijken. Zo is alles proper en fris!

Shopping?:   Ik moet echt stoppen met kleertjes kopen. Kijk, vanaf nu stop ik! Maar afgelopen week bedacht ik ineens dat hij nog geen enkele trui heeft en hij wordt in de winter geboren! Ik wil niet dat hij koud zal hebben he! Dus ik heb op een website een trui, 2 broekjes en 3 T-shirts gekocht. Op de rommelmarkt heb ik dan ook nog een salopette, 2 pyjama's, een jeans, een hemdje en een trui gekocht.  Ik weet het, veel te veel kleren. Maar op de rommelmarkt was het natuurlijk aan prijzen waarvoor je het niet kan laten liggen, en het waren echt heel mooie dingen! Van mijn tante heb ik ook een hoes voor de maxi cosy gekregen, een heel toffe azuurblauwe, die meteen afsteekt tegen de zwarte maxi cosy. Buiten dingen gekocht heb ik deze week ook dingen gemaakt, namelijk een vlaggenlijn en een verzorgmat

Nestdrang?:  echt last van nestdrang heb ik deze week niet gehad. Ik geniet wel nog steeds van tijd door te brengen in het babykamertje.

Wat is er al geregeld?:  Niets nieuw geregeld, maar de lijst ligt zo goed als vast! Ik denk niet dat ik nu nog veel zal veranderen :-)

En wat doet de baby?: Baby kan nu al zijn oogjes open en toe doen. Verder heeft hij nu al een ritme in slapen en wakker zijn





Geen opmerkingen:

Een reactie posten