vrijdag 11 december 2015

Walter - week 5

De weken vliegen hier voorbij en iedere dag word ik meer en meer verliefd op mijn klein patatje. Het is waar wat ze zeggen... Ze worden iedere dag mooier! Ik betrap mezelf erop dat ik altijd maar zit te kijken naar hem, zelfs als hij gewoon slaapt, dan moet ik me ook echt inhouden om hem te laten liggen en slapen en hem niet vast te nemen en te knuffelen. Ik begin hem ook meer en beter te leren kennet en hoor het verschil tussen zijn verschillende huiltjes.  Heeft hij krampjes, honger of wil hij gewoon een knuffel... mama staat paraat!

Borstvoeding: dat is me toch wat hoor... je maakt echt vanalles mee. Deze week paar keer eten op verplaatsing gegeven. Zo heb ik hem gevoed in een paskotje,  in een eethuisje en zelfs op een bankje in het park tijdens een wandeling! Het is inderdaad gemakkelijk dat je zijn eten altijd bijhebt,  maar dan moet je nog op zoek naar een plek waar je met nog ietwat privacy eten kan geven. Verder heb ik nog steeds serieus lekkende borsten.  Drinkt hij liniks,  dan begint rechts automatisch te lekken en andersom.  Het is nu al zelfs zo dat mijn borsten beginnen te lekken als Walter huilt.

Gelukkig nog steeds geen last van kloven of andere ongemakken.  Dus voor ons werkt borstvoeding zeer goed. Ik heb wel veel meer honger dan vroeger,  gelukkig mag je met bv ook meer calorieën opnemen.

Kilo's: afgelopen donderdag werd Walter gewogen  bij k&g, hij weegt nu 5 kilo, hij is ook al serieus gegroeid en meet nu 57 cm! Walter is dus echt wel aan de grote kant, maar de verhouding gewicht/lengte is perfect! Weer goede punten dus een fiere mama!
Mijn kilo's blijven steken op 55. Vanaf volgende week start ik echter met de postnatale kine en dan zullen hopelijk die laatste paar kilootjes ook verdwijnen. Het zijn echter niet zozeer de kilo's die een probleem zijn als wel de buik. Mijn taille is echt nog niet wat het was.  Dit heb ik deze week wel gemerkt toen we gingen shoppen, op zoek naar een mooi en feestelijk kleedje voor zijn doop. Ik heb alles gepast in de winkel, maar vele Kleedjes kreeg ik gewoon niet dicht! Ik dacht toch echt dat ik al goed op gewicht was. Blijkt nu dat mijn taille en borst maat 40 heeft en al de rest maat 36. Dus ofwel was het te spannend aan de buik, ofwel te los aan de schouders of te lang. Gelukkig toch iets gevonden, een kleedje dat zowiezo los gedragen moet worden.

Beste moment van de week : de uitstap naar de winkel wad echt leuk. De ouders en de meter waren ook mee en het was echt een uitstapje. Walter was ook super flink dus dat was echt genieten!

Ik begin ook te merken dat Walter meer en meer begint te reageren. Ik verlang al zo naar zijn eerste lachje.

Moeilijkste moment van de week : nog steeds die krampjes,  je voelt je gewoon zo machteloos.  En tot hiertoe nog geen magische verbetering. We blijven verder zoeken,  alhoewel ik ook gewoon denk dat hij hier gewoon zal'moeten uitgroeien.

Meest emo moment : Walter is uit zijn kleren maat 56 gegroeid. Hij zit nu aan maat 62! Hoe is dat nu mogelijk dat mijn patatje nu al niet meer in die kleinste pakjes past?  Het was toch moeilijk om die kleertjes op te bergen.  Je kiest die op voorhand met zoveel zorg en liefde uit, en op slechts enkele weken mag je ze alweer opbergen om nooit meer te gebruiken...

Wat kan Walter allemaal : Walter kan al goed kijken. Deze week heb ik zijn park veranderd. De hemel is weg en er is nu een halve parkbekleding en een mobiel. Hij volgt echt de mobiel met zijn oogjes. Zo lief Hoe gefascineerd hij daardoor is! Bij k&g wisten ze ook te zeggen dat hij zijn hoofdje al flink kan opheffen, en ook met zijn voetjes kan hij zich al goed afzetten.

Slaap: helaas wordt zijn slaap vaak verstoord door krampjes. Waardoor mijn slaap ook verstoord wordt natuurlijk. Hoezeer ik ook probeer om tegen de avond toe een soort ritme te creëren,  de nachten zijn heel onregelmatig.  De eerste blok komt hij goed door, maar vanaf 1u volgen de voedingen zich vlugger op. Rond 5u heeft hij meestal krampjes en een hukluurtje.  Vaak vallen we dan tegen 7u terug in slaap samen (tegen dan ligt hij al bij mij in bed).

Walter's eerste keer: deze week niet echt iets wat hij nog niet gedaan heeft.

Activiteiten : het is ongelooflijk hoe vlug een dag voorbij vliegt! Tegen dat we allebei klaar zijn is het al bijna middag!  Veel kan je dus niet plannen op een dag.  Deze week stond echter wat in het teken van zijn doopviering.  Naast het uitkiezen van'mijn kleedje hebben we ook een gezellig zaaltje gevonden waar zijn feestje zal doorgaan. We zijn daar samen de menu gaan bespreken, en ik kijk er nu al enorm naar uit! Zijn misboekje is ook al af en doorgestuurd naar de pastoor ter goedkeuring. Verder hebben we ook de foto's van zijn fotoshoot uitgekozen en op mijn werk alles geregeld voor uitkering/kindergeneeskunde. We zijn ook naar k&g en naar de osteopathe geweest. Toch best een actieve week!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten