maandag 21 december 2015

Walter - week 6

Het wordt altijd maar leuker! Toen Walter er pas was wou ik dat hij altijd dat pasgeborene zou hebben. Maar eigenlijk is het nu, na 6 weken, zoveel leuker! Nu is er namelijk interactie. Het gevoel dat je krijgt als je ziet dat hij reageert op je is gewoon zalig! Walter kan iedere dag nieuwe dingen en mijn borst zwelt dan van trots!

Die momenten maken de moeilijkere momenten,  die waarin je niet weet wat te doen om hem te troosten of te helpen, meer dan goed!

Borstvoeding: alles wat ik eet, eet Walter ook. Dit werd me afgelopen week nog maar eens heel duidelijk.  Walter heeft namelijk nog steeds krampjes en deze week was er ook een moment dat hij vol met rode vlekken stond. Na een bezoekje bij de kinderarts werd de mogelijkheid geopperd dat het koemelkallergie zou zijn. Dit wordt de komende week getest, maar ik kreeg alvast de raad om alle producten met koemelk te laten. Wat was me dat schrikken... ik had geen idee dat melk en melkpoeder in zoveel voedsel verwerkt zit.  Buiten melk, boter,  room en yoghurt moet ik dus ook chocolade,  ijs, dessertjes,  koekjes en zelfs heel wat beleg en brood laten.  Ik zit er echter niet mee in als dit mijn patatje van de krampjes afhelpt.  Ik ben me nu in ieder geval nog meer bewust van mijn eten en het feit dat ik alles doorgeef aan Walter. Vers en gezond eten dus!

Kilo's: Walter weegt nu 5,6 kilo! Wat gaat dit vlug!  Ik begin het wel te merken als ik hem ophef dat hij al een heel pak zwaarder is geworden.  IK sta nu op 54,7 kilo, er gaat nog steeds wat af maar heel wat trager nu.

Beste moment van de week : Walter heeft al een half lachje gegeven. Niet lang meer tot zijn eerste echte lachje dus. Het is ook onwerkelijk Hoe fier ik kan zijn op hem. Als ik zie hoe alert hij is en hoe hij al de mobiel volgt met zijn ogen dan ben ik echt fier!

Verder waren er ook enkele leuke dagen, zo kregen we bezoek van mijn collega en haar tweeling van 15 weken. Zo leuk om haar baby's te zien.  Dat is al een blik in de toekomst en die zag er goed uit! Het was ook toneelweek, de week waarin mijn toneelkring voorstellingen heeft. Helaas kon ik er deze week niet echt bij zijn maar we zijn wel naar de generale repetitie gaan kijken en op het zondagse etentje waren we ook present!

Moeilijkste moment van de week : deze week waren er enkele vrij zware nachten. Walter was om de 2 uur wakker om te eten en nadien had hij zo een last van krampjes dat het soms 2 uur duurde alvorens ik hem terug getroost had. Zo een nachtje hakt er wel in natuurlijk en dan mag ik echt nog niet klagen.

Meest emo moment van de week :maandag waren we op stap (om al wat kerstgeschenkjes te kopen) en plots zette Walter het op een huilen.  Vlug alles teruggezet in de winkel en vlug naar buiten. Ik dacht dat als ik maar even rondwandelde met hem hij wel vlug weer zou kalmeren. Maar helaas, zelfs na een half uur was mijn ventje nog steeds  onrustig.  Ik was niet ver van het werk van zijn marraintje dus besloot om daar eens binnen te wippen. Daar zagen we echter dat Walter vol rode plekken stond. We hebben dan maar de kinderarts gebeld en ik mocht onmiddellijk komen met Walter. Daar in de wachtkamer voelde ik me bezorgd en hoopte ik dat er maar niets ergs zou zijn. De dokter denkt dat Walter misschien  last heeft van een allergie,  misschien koemelkallergie.  De komende week zullen er allergietestjes gebeuren en tot dan laat ik al alle melk producten.

Wat kan Walter allemaal: we oefenen nog steeds iedere dag onze nekspieren.  Walter kan ondertussen al heel goed zijn hoofd opheffen. Ook kan hij al een beetje grijpen. Zo had hij deze week mijn haar al vast!

Slaap: Walter wordt meestal wakker rond 1u30 en vervolgens rond 4u. Helaas is het nadien heel moeilijk om hem terug in slaap te krijgen. Ik begin te vermoeden dat hij wel eens last kan hebben van verborgen reflux.  Ik hoorde hem duidelijk opgerispte melk terug inslikken.

Walter's eerste keer : Walter heeft voor het eerst in de draagzak gezeten en hij vindt het super! Ondertussen zijn we beiden grote fan!  Als hij onrustig is, kalmeert hij direct in de draagzak.  Op 5 min is hij in slaap!  En ik heb mijn handen vrij zodat ik iets kan doen.

Walter is ook voor het eerst mee naar toneel geweest en was super flink

Activiteiten : deze week was het toneelweek. We zijn naar de algemene repetitie gaan kijken en zijn mee gaan eten op het zondagse etentje. We hebben ook samen koekjes gebakken voor iedereen van toneel ( Walter in de draagzak).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten