woensdag 4 september 2013

Preconceptiefeestje

Het is gelukt!  Ik heb mijn afspraak met de gynaecoloog van 7 oktober kunnen verplaatsen naar nu donderdag 5 september. Na deze afspraak is het dan enkel nog maar wachten tot het sperma dat ik heb besteld is aangekomen en dan kan ik beginnen.  De eerste inseminatie zal dus ongeveer begin oktober zijn.  Soms kan ik het nauwelijks bevatten dat dit maar een maand meer verwijderd is. Dit zijn dus echt wel de laatste weken dat alles nog hetzelfde is als altijd...


Het wordt dus nog een maandje goed profiteren. Ik heb nog redelijk wat verlofdagen in september die ik ga gebruiken om te ‘genieten’. Maar om deze periode gepast af te sluiten hoort er eigenlijk nog een feestje bij.  Nog eens goed de bloemetjes buitenzetten alvorens dit voor een tijdje voorbij zal zijn. Tijdens de zomer is het idee ontstaan om met de vrienden eens een weekendje weg te gaan en daar dan nog eens een hele nacht weg te gaan.  We noemden het een 'preconceptiefeestje'.  En dat zijn we nu volop aan het plannen.  Met een 12-tal vrienden trekken we eind september naar Gent, waar we zullen blijven overnachten in een klein hotelleke.  We houden een aperitief bij vrienden thuis en nadien gaan we naar een gezellig restaurantje.  Vervolgens bezoeken we de bars van Gent eens, om te eindigen op een feestje in de vooruit.  En ik ben dolgelukkig!  Zo blij dat mijn vrienden, net als mij, iedere gelegenheid aanpakken om een feestje te houden.  En dat we nog eens met een hele bende kunnen uitgaan en samen zijn.  En zo blij dat ik, door deze ervaring te delen met de vrienden, ik ook deze 'speciallekes' kan doen.


En wat dat 'delen' betreft...  Er zijn nog altijd enkele mensen die echt wel een plekje hebben in mijn hart, die nog niet op de hoogte zijn van mijn plannen... En dat wordt dringend tijd!  Ten eerste moet ik de familie (buiten mijn ouders) nog op de hoogte brengen, vooral mijn grootmoeder, meter en peter.  De mama stelt voor om dit volgende week te doen, op het feestje voor de 90ste verjaardag van mijn grootmoeder.  Van een verrassingsgeschenk gesproken...  En dan nog een vriend wiens mening er echt wel toe doet.  Ik heb hem al laten weten dat ik wat te vertellen heb en al lachend gokte hij op het nieuws 'dat ik zwanger ben'...  Ik ben toch eens benieuwd hoe hij zal reageren als ik zeg dat hij inderdaad in de juiste richting aan het denken is!

©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten