maandag 9 september 2013

Afspraak deskundige UZ Gent

Wachten op mijn sperma….  Dat is het enige wat me nu nog rest nu dat ook de laatste afspraak met de deskundige in het UZGent achter de rug is.  En die afspraak is ook heel vlotjes verlopen.  De autorit naar Gent was zoals gewoonlijk vrij stressvol, maar dat was mijn eigen schuld.  Ik had de afrit gemist en daardoor onnodig rondgereden. Ik arriveerde dus weer net op het nippertje voor mijn afspraak.  Deze keer kreeg ik de volledige uitleg over hoe de inseminaties nu juist in zijn werk gaan.  Vanaf nu moet ik de eerstvolgende keer dat ik mijn maandstonden heb een berichtje sturen met de juiste datum. Zo kan men daar in Gent ook mijn cyclus wat volgen.  Op dag 10 ga ik dan naar mijn eigen gynaecoloog die zal kijken wanneer ik juist op mijn ‘vruchtbaarst’ ben.  Ik kan dit zelf ook een beetje testen via die ovulatietests.  Gewoon plassen op het stokje en als er een smileytje verschijnt is het zover.  Dan stuur ik weer een smsje naar Gent en bevestigd men mijn afspraak voor de volgende dag.  Het sperma wordt dan zo ver mogelijk in mijn baarmoeder ingebracht, zodat die zwemmertjes echt niet meer een lange weg af te leggen hebben.  En het is niet nodig om nadien met mijn benen in de lucht te liggen verzekert de deskundige me (Ja, ik heb het gevraagd...)  Als het eitje dan bevrucht is moet dit nog tot in de baarmoeder geraken en zich daar nestelen. Toch echt een wonder als je dit zo allemaal hoort.  Ik hoop nu gewoon dat mijn baarmoeder zo gastvrij mogelijk zal zijn. 


Na de uitleg heeft men dan ook bloed genomen. Dit om te testen op diverse SOA’s en ook om mijn hoeveelheid eicellen te tellen.  Ik ben eens benieuwd…  Bij mijn eigen huisarts moest ik ook nog eens bloed laten nemen, dit om mijn immuniteit voor toxoplasmose, rubella en CMV na te kijken.  We zijn dus echt in de laatste rechte lijn naar de eerste inseminatie.  Heel mijn lichaam probeer ik er op voor te bereiden. Ik wil het echt ‘tegoei’ doen en geen risico’s nemen.  De wens voor een gezond boeleke is zodanig groot dat ik gerust bereid ben wat opofferingen te doen.  Zo heb ik iets gedaan wat totaal niet in mijn aard ligt… Ik heb me ingeschreven voor groepslessen ‘Aquafit’, een soort aerobic in water. Sport dus…  Kwestie van mijn conditie wat in orde te krijgen. 


De resultaten van mijn bloedonderzoek verwacht ik ieder moment. Duimen dus dat ik voor alles immuun zal zijn!

©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten