woensdag 25 september 2013

Het gaat beginnen...

Het gaat beginnen… en ik voel die zenuwvlindertjes in mijn maag rondfladderen.  Het gaat echt beginnen en mijn slaap is nét iets minder relaxed dan ik gewend ben.  Want het gaat echt NU beginnen. Datgene waar ik al maanden mee bezig ben en van droom is nu aangebroken en ik besef amper dat het echt nu zover is.  Ik zal eventjes een paar dagen teruggaan  in mijn ‘vertellement’.  

Vorige week werd ik weer verveeld door mijn maandstonden, wat me bijzonder slecht gezind maakte.  Want buiten dat ze weer gepaard gingen met flink wat krampen waren ze ook nog eens enkele dagen vroeger dan voorzien.  Als ik alles goed uittelde zou mijn vruchtbare periode dus ook enkele dagen vroeger vallen en dat was slecht nieuws want mijn donorsperma was er nog niet. Licht neurotisch als ik ben stuurde ik dus meteen een mail naar het UZGent om te vragen ‘hoe het met mijn bestelling zat.’  Ik kreeg als antwoord dat het besteld was en ik best wachtte om met echo-monitoring te beginnen totdat ik bericht kreeg van het labo dat het sperma binnen was.’  Dit nieuws maakte me natuurlijk zenuwachtig en telkens als ik bericht kreeg op mijn gsm dat er een mailtje binnen was vervulde mijn hart zich met zenuwtjes en klikte ik het hoopvol open.  En toen opeens was dat mailtje, met als onderwerp ‘bestelling’ er.  Nu ik word al enthousiast als ik zo een bericht krijg van ‘Snapstore’ of ‘Zalando’, dus je kan je voorstellen dat ik nu helemaal even niet wist waar ik het had.
‘Het donorsperma is beschikbaar voor behandeling’.  Eén kort zinnetje dat aankondigt dat alles er staat aan te komen, dat het écht begint nu.  Ik wou het wel uitschreeuwen en mijn eerste impuls was om direct de goede vrienden en ouders op de hoogte te stellen.  Maar toen bedacht ik me… eigenlijk wil ik dit nieuws nu even voor mezelf houden.  Ik heb iedereen op de hoogte gesteld van mijn plannen, maar om nu de exacte dag dat ik daadwerkelijk misschien ‘bevrucht’ zal worden wereldkundig te maken, dat gaat net iets te ver.  Tenslotte zeg je dat als koppel ook niet hé; ‘Vandaag ben ik vruchtbaar en zullen we eens goed vrijen om hopelijk zwanger te zijn!’  

Dus dit nieuws is nu al een kleine week mijn geheimpje.  Morgen ga ik naar mijn eigen gynaecoloog, die me dan zal zeggen wanneer ik naar Gent moet.  En dat is waarschijnlijk nog deze week of anders begin volgende week.  Het gaat dus écht beginnen…

©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten