vrijdag 20 december 2013

En het gaat vooruit!



Raar toch, dat als je op iets wacht, de tijd enorm traag voorbijkruipt, en dat hij op andere momenten zo kan vliegen. Tijdens de ‘wachtweken’ tel ik de dagen af, verlangend naar nieuws. En nu vliegen ze aan een razendsnel tempo. Er zijn al 2 weken voorbij sinds ik vernam dat poging 3 mislukt was, en naar mijn gevoel zijn dat slechts een paar dagen.

Natuurlijk speelt het nog allemaal in mijn hoofd, het is niet alsof ik er nu plots nooit meer aan denk.  Maar in plaats van iedere minuut, is het nu toch maar om de 3 minuten of zo.  Ik verlang vooral naar een nieuwe datum om naartoe te leven.  Een nieuwe inseminatiedatum en bijgevolg ook een nieuwe testdatum (ca. 12 dagen na inseminatie), en dus sla ik regelmatig aan het rekenen, ik ben er al redelijk goed in geworden.  Best dat je geen meetkunde nodig hebt voor je cyclus, anders geraakte ik nooit zwanger!  Ik vroeg me deze week af, wanneer mijn eisprong eigenlijk zou zijn, en besloot op dinsdag om zo een ovulatietestje te doen.  Mijn plan was om dinsdag een negatieve test te doen, en dan woensdag of donderdag een positieve test.  Zo zou ik weten welke dag er ‘normaal gezien’ (moest het sperma al toegekomen zijn) inseminatie zou zijn.  Tot mijn grote verbazing was het meteen een positieve test! 

Ik begon meteen aan een vreugdedansje in de keuken. Mijn dag was goed ingezet.  Echt dwaas hoor, want dit testje betekent niets.  Het zegt alleen maar dat ik zeer vruchtbaar ben die dag, op zich niet echt een prestatie of zo.  Maar een positieve test maakt me nu eenmaal altijd vrolijk… ik begin daar echt een kleine verslaving aan op te bouwen.  Ik zie mezelf nog, eens dat ik zwanger ben, alle dagen een testje nemen, gewoon om die streepjes te zien verschijnen…  Nu ja, het was goed nieuws, laten we het daarop houden.  Want het betekende ook dat mijn eisprong 2 dagen vroeger was dan normaal, en ik dus in een zeer korte cyclus zit (25 dagen).  Het lijkt wel alsof ik een pact heb gesloten met mijn lichaam.
‘Ok, we moeten een cyclus overslaan, maar we zullen die er eens vlug doorjagen en aan de volgende beginnen hé!’
Volgens mijn berekeningen zou de volgende cyclus nog dit jaar beginnen. 

Natuurlijk… je zal het steeds zo zien hé… Op donderdag kreeg ik bericht van het UZ Gent dat mijn donorsperma binnen was.  Fantastisch! Maar nét 1 dag te laat, want de eisprong was er woensdag al.  Daar stond ik dan met mijn korte cyclus!  Ach ja, het is teken dat het zo moet zijn, zeggen wijze mensen dan. En, om een andere bam-to-be te citeren, ‘Mijn eerste kerstcadeautje is al toegekomen, en wie weet wat voor geweldigs erin zit eens het uigepakt is!’

Prettige feestdagen allemaal!


©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

2 opmerkingen:

  1. Oh, je blog is weer geweldig om te lezen! Je bent echt een fantastische madame!!! En idd, kwaad zijn, verdrietig zijn, maar daarna zien hoe je er het beste van kan maken, dat hoort er allemaal bij! Goed genieten van die kerstmarktjes en feestdagen. Ik heb nog niet veel kerstmarkten gedaan (mag toch niets drinken ;))! En ja, het zoontje van bijna 11 maand is erg ziek geweest: RSV, beginnende longontsteking en een oorontsteking. Er is 2x gesproken van een opname, maar onze sterkten boy is er zo doorgekomen. Dus ik was ook aan het huis gekluisterd en durf er nu nog niet goed mee buiten komen. Geniet nog van het vrij zijn en kunnen doen en laten wat je wil :)! Goh, wij hebben voor Nolan 9 maand geprobeerd en ik heb altijd superlange cyclussen. Dus denk maar dat je lichaam het zo slecht nog niet doet! Ik hoop dat je dat pakje snel mag uitpakken ;)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Sharon! Leuk dat je zo meeleeft. Ik hoop dat het al beter gaat met je zoontje en dat je mooie feestdagen tegemoet gaat! En nog eens dikke proficiat met je zwangerschap hé!

    BeantwoordenVerwijderen