donderdag 2 januari 2014

Ze zijn er!



‘Joepie! Ze zijn er! De maandstonden zijn er!’ dat was mijn reactie deze week toen ik merkte dat ik terug ongesteld was.  Een groot verschil met de reactie een maandje eerder toen ik de halve wereld bij elkaar vloekte.  Deze keer was het dus pure vreugde!  Want de eerste dag dat je je regels hebt, is tevens ook de eerste dag van je cyclus. Wat dus betekent dat de cyclus die ik moest overslaan voorbij is, en dat ik bijgevolg opnieuw kan beginnen. Een nieuwe kans en we gaan ervoor. Joepie!

Ik was echter een klein beetje overhaast. Ik dacht zondag al dat de maandstonden er waren, maar dit bleek toch niet te kloppen.  ‘Hoe kan dat nu?’ hoor ik je al vragen.  Of ze zijn er, of ze zijn er niet. Zo moeilijk is dat toch niet. Nee, eigenlijk niet, maar toch.  Zondag verloor ik een beetje ‘oud bloed’, wat meestal de voorbode is van de echte maandstonden, maar pas als je helder bloed verliest, zijn dit je maandstonden, en dit was nog niet het geval.  Maar die zouden er wel vlug zijn, redeneerde ik, dus maandagochtend maakte ik al een afspraak bij de gyn voor op de 11de dag, in de volle overtuiging dat maandag dag 1 was.  Maar helaas… de rest van de dag geen bloedverlies.  De tripjes naar het toilet werden vrij frequent, telkens met de hoop dat ze er nu toch zouden zijn. Zo ongeveer het omgekeerde van wat ik anders hoop.  
‘Hoe is het nu toch mogelijk?’ vroeg ik me af. ‘Als je wil dat ze komen, blijven ze weg, en anders komen ze zomaar ongegeneerd binnenstormen. 
Met oudejaarsavond waren ze er dan echt, en voor mij was dat deze keer een mooie cadeaux.  Het jaar beginnen met een frisse start, een nieuwe poging, een nieuwe kans om mijn droom waar te maken.

Mijn nieuwjaarswens is dus eenvoudig maar groot. Ik wil graag zwanger worden en een gezond boeleke op de wereld zetten.  En dat liefst allemaal in 2014.  Mijn nieuwjaarsvoornemen is ook eenvoudig maar groot.  Ik neem me voor om geduld te hebben, en de zaken te nemen hoe ze komen, ik zal proberen rustig te blijven als er een tegenslag komt en altijd positief te blijven.  Maar stiekem hoop ik natuurlijk gewoon dat er geen tegenslagen komen en dat deze nieuwe poging, de eerste van 2014, gewoon meteen raak is!


©, 2014, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten