maandag 8 juni 2015

Zwanger! - Week 20

Hoever ben ik?:  20 weken of 140 dagen, nog 20 weken te gaan. Ja hoor ik zit in de helft! Ik kan mijn geluk niet op! Wat een zalig gevoel om te weten dat ik al halverwege ben. Nu mag de tijd zelfs een beetje trager gaan, zodat ik ten volle van mijn zwangerschap verder kan genieten!

Hoeveel kilo's bijgekomen?: vanmorgen stond de weegschaal op 59, nog eentje verwijderd van de 60. Het zal toch raar doen als ik terug die 6 vooraan zal zien... Ik ben dus in totaal waarschijnlijk zo een 4 kilo bijgekomen. De buik is (vind ik) nog niet zoveel gegroeid. Mijn metertje zegt 91 cm, dus zoveel is er niet bijgekomen. Alhoewel ik vind dat mijn buik 's avonds precies wel een pak groter lijkt dan 's ochtends.

Zwangerschapskledij?:  Ik blijf het maar zeggen... Ik ben enorme fan! Vorige week had ik nog een laatste bestelling geplaatst bij die Franse website, en vandaag kon ik het al gaan ophalen. En wat een zalig leuke spulletjes weer! Comfortabel en leuk. Nu ga ik echt wel moeten stoppen want ik kan niet meer zeggen dat ik een kleine garderobe heb en tenslotte heb ik maar een kleine 5 maanden meer om alles te dragen...

Slaap?: Nog steeds super!

Beste moment van de week?: Ik begin baby steeds meer te voelen. Iedere keer ik die brubbeltjes voel, is een zalig moment!

Mis ik iets?:  Niets!

Beweging ?: baby beweegt volop :-)

goestingskes?:  gisteren was het Vistival, en wat smaakte de vis daar!

Iets wat me misselijk maakt?:  niets!


Geslacht?:   Nog een weekje wachten tot mijn 'wordt het een jongen of meisje-feestje'. Maar wat maak ik me zorgen.... het moet een beetje goed weer zijn anders kan ik niet zoveel volk ontvangen (binnen is het wat te klein, dus het feestje gaat door in de tuin). Ik ben al een week met argusogen het weer aan het volgen en het wisselt tussen goed en helemaal niet goed. Ik zit er enorm mee in dat het zal regenen en ik bijgevolg mijn feestje zal moeten uitstellen. Ik heb al iedereen opgebeld om te vragen of ze ook vrij zijn een weekje later, en dit is het geval. De vriendin zegt echter dat het wel goed weer zal zijn en dat het gewoon de hormoontjes zijn die maken dat ik wat panikeer. Ik hoop dat ze gelijk heeft!

Afgelopen weekend ben ik er ter voorbereiding van mijn feestje eens tot aan de action gereden. Wat een zalige winkel! Je vindt er bijna alles en aan een super prijs! Ik heb zowat alles mee wat ze hadden in roze en blauw!  De drank voor volgende week heb ik ook al in huis gehaald

 
Kwaaltjes?: een kwaaltje kan je het niet noemen, eerder een zwangerschaps-verschijnsel, maar ik denk dat ik toch zo een streep begin te krijgen. Een linea nigra zoals dit officieel noemt. Het is nog heel licht, maar toch al duidelijk. Ik ben benieuwd of ze sterker zal worden. Ik heb trouwens eens gegoogled waar die streep vandaan komt. Het zou komen door de verandering van pigmentatie door de hormonen maar waarom er net een streep op je buik komt dat weet men niet. Na de bevalling zou de streep terug, langzaam, verdwijnen.


Humeur?: ik geniet!

Kijk uit naar: mijn feestje, en dan vooral weten of ik nu een jongetje of meisje verwacht.

Shopping?:   Buiten de spullen voor mijn feestje en nog wat zwangerschapskledij heb ik niets gekocht!

Nestdrang?:  niet speciaal. Mijn energie en aandacht gaat nog meer naar de voorbereiding van mijn feestje.

Wat is er al geregeld?:  Ik heb deze week een afspraak gehad met een vroedvrouw om eens te horen op welke manier ze me kunnen helpen. Ik kan er ook terecht voor tussentijdse controles. Bij de gyn gaat het allemaal nogal vlug, bij de vroedvrouw is er zowat meer meer tijd voor vragen en dat vind ik wel aangenaam. Ik hoop er ook een cursus 'actief bevallen' te kunnen volgen.

En wat doet de baby?: trappelen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten