maandag 1 juni 2015

Zwanger! - Week 18


Hoever ben ik?: 18 weken of 126 dagen, nog 22 weken of 154 dagen te gaan

Hoeveel kilo's bijgekomen?: Ik ben terug van reis en heb me dus kunnen wegen. De teller stond op 58,3 kilo. En ik ben inderdaad weer geschrokken dat ik nu boven de 58 zit. Ik weet dat het normaal is, maar ik dacht dat ik op reis toch genoeg beweging had gehad om een beetje status quo te blijven... Na 10 dagen Spanje volgden er nog 3 dagen Parijs, en daar hebben we toch telkens een hele dag gestapt.

Zwangerschapskledij?:  Nog steeds aan het genieten van al die nieuwe spulletjes in mijn kleerkast. Ik had echter een tijd geleden ook op internet een aankoop gedaan van heel wat zwangerschapskledij, maar doordat er tijdelijk enkele zaken uitgeput waren is het wel héél lang wachten op mijn bestelling. Al mee dan 5 weken! Ik hoop zo dat alles deze week arriveert zodat ik alles kan passen!

Slaap?: En het gaat weer wat slechter. Ik heb namelijk enorm veel last van mijn rug. Ik denk een geklemde zenuw of spier, niet echt iets dat met de zwangerschap te maken heeft, maar wel ambetant genoeg om me wakker te houden en overdag ook genoeg last te bezorgen.

Beste moment van de week?: Ik heb een zalig ontspannen weekend in Parijs achter de rug. Samen met 2 vriendinnen hebben we enorm genoten van de sfeer, het lekkere eten en het gezelschap. Niet de toeristische trekpleisters bezocht, die hadden we allemaal al wel eens gezien, maar we hebben gewoon gekuierd, winkeltjes bekeken en terrasjes gedaan. Parijs 'beleefd'. En ik heb van ieder moment genoten!

Mis ik iets?:  er zijn soms wel zaken waarvan ik een moment denk 'oh, het zou toch leuk zijn moest ik dit kunnen/mogen'. Zoals bv meegenieten van de zeer goede fles wijn bij het eten, of rondwandelen zonder dat ik na een dik uur even moet zitten voor een pauze. Maar al die zaken wegen niet op tegen het genieten van mijn zwangerschap, en ik zou ze zeker niet willen ruilen!

Beweging ?: Heel Parijs op en af stappen. Dat is ook beweging he!

goestingskes?:  zuurtjes en chocolade

Iets wat me misselijk maakt?: alleszins geen zuurtjes en chocolade ;-)


Geslacht?: Het begint spannend te worden. Nog een kleine 3 weken en we weten het. De vriendinnen zijn alvast goed aan het speculeren. In Parijs vroegen ze hier en daar wel wat de mensen dachten, en de Parijzenaars zijn alvast overtuigd dat het een meisje zal worden.  Wel leuk dat de meningen wat verdeeld zijn.


Kwaaltjes?: De last van mijn rug heeft in principe niets met de zwangerschap te maken, dus dat valt niet onder 'kwaaltjes'. Met de constipatie gaat het gelukkig al wel een heel pak beter!  Ik merkte wel dat ik in Parijs tegen het einde van de dag een redelijk harde buik had. Ik weet niet of het al de 'harde buik' is waarvan men spreekt in de boeken, maar ik voelde hem spannen, vooral ook aan het litteken aan mijn navelputje, dat echt hard stond.  Zo een hele dag stappen in vaak hellende straten is natuurlijk niet niets.


Humeur?: Ik heb gewoon genoten de laatste week

Kijk uit naar: Ik wil mijn kleintje voelen. Echt voelen, stampen en trappelen. Iedere gids/website zegt dat dit vanaf deze week kan, dus ik wacht ongeduldig. Het lijkt me een zalig gevoel! Af en toe denk ik dat ik misschien wel iets voel, maar ik weet het niet zeker, tegen dat ik erop wil letten wat het juist is, is het weer weg. Ik hoop dat ik het vlug zal voelen!

Shopping?:   Niets gekocht in Parijs!

Nestdrang?:  Ik ben bijna niet thuis geweest, dus echt veel kon ik natuurlijk niet doen in huis. MIjn nonkel heeft mijn tuinmuur geschilderd, maar helaas was ik waarschijnlijk tijdelijk kleurenblind toen ik de verf kocht, want het is veschrikkelijk. Fel azuurblauw, alsof ik een Grieks restaurant in mijn tuin wil beginnen. En dit moet en zal veranderd zijn tegen mijn feestje. Dus ik ga zo vlug mogelijk achter nieuwe verf en zal zelf wel deze tegen de muur kwakken, want zo durf ik geen gasten uit te nodigen...

Wat is er al geregeld?: Niet echt iets meer dan vorige week. Mijn krabpaal is al wel gearriveerd, dus ik heb deze in elkaar gestoken en meteen ook haar oude krabpaal uit elkaar gehaald. Zo is er al wat meer plaats in de keuken.

En wat doet de baby?: groeien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten