maandag 15 juni 2015

Zwanger! - Week 21

Wat een week weeral... wat een mooie, emotionele, grappige maar vooral onvergetelijke week was het.  Ik verwacht een zoontje! En wat ben ik daar zo blij mee! Een stoere kleine man die mijn leven zoveel rijker zal maken, waarmee ik zoveel avonturen mee zal beleven en die ik nu al zo graag zie!  Wat ben ik blij dat ik het nu eindelijk zeker weet. Het maakt alles nog zoveel echter en ook zoveel intenser. Ik kan nu verder met alle voorbereidingen en kan niet wachten om echt helemaal in actie te schieten met alles.


Dat het een jongetje wordt, kwam ik te weten tijdens mijn 'wordt het een jongen of meisje-feestje'. Het werd een prachtige dag, met familie en vrienden.  Ik ben echt blij dat ik het op deze manier heb gedaan, want het heeft wel iets om tijdens de zwangerschap al samen te komen met de mensen die het dichtst bij je staan, om zo de komst van de baby al wat te vieren en samen dit grote nieuws te delen. Het was een dag vol liefde en vriendschap. Ondanks al mijn stress was het ook een zonnige dag. Ik was al vroeg wakker om nog naar de kapper te gaan. Eens thuis was het tijd voor de laatste voorbereidingen. De ouders waren de dag voordien al gekomen en waren al vroeg in actie geschoten. Vorige week waren ze trouwens ook al komen helpen, want die blauwe buitenmuur moest nog beige worden!  Samen hebben we dan nog de laatste zaken in orde gebracht en de tuin versierd. Werkelijk alles was roze en blauw, zo mooi om te zien!  En alle gasten waren ook netjes in roze en blauw en waren volop aan het gissen. En iedereen had een mooi cadeautje bij, al was dit helemaal niet nodig. Zo kreeg ik een goedgevulde fruitmand en zuurtjes met chocolade. Een babybestekje, bijtringen, dekentjes, flodderdoekjes en al heel veel baby-rompertjes en pyjamatjes. De moemoe had zich echt overdaan en had maar liefst een volledige strandtas vol geschenkjes mee. De helft daarvan was wel knalroze met strikjes, maar gelukkig heeft ze ook nog haar kasticketje, dus we kunnen ze gaan ruilen voor stoere jongens-pakjes.


Nadat iedereen al zijn gokje had gemaakt en enkele naamsuggesties had gegeven, was er nog 1 ding wat moest gebeuren alvorens we de taart konden aansnijden... de baby had namelijk nog geen peter! Ik had besloten om mijn nonkel, die het peterschap over mij heeft overgenomen toen mijn vava er niet meer was, ook peter te maken van mijn kindje. Ik kan altijd rekenen op hem en ben er zeker van dat hij de baby al zijn liefde zal geven. De. nonkel verwachtte dit totaal niet, dus het was een heel mooi en emotioneel moment toen ik het hem vroeg. Nadat de ouders ook nog een hele mooie en warme speech brachten, was het dan eindelijk tijd voor taart! 


De taart was prachtig! Terwijl iedereen rond me zat, zette ik het mes in de taart en terwijl ik het mes eruit haalde zagen we dat er roze aan het mes zat. Iedereen riep het uit 'OOOOH, roze, een meisje!'. Ik was vooral heel verbaasd op dit moment want ik dacht toch eerder aan een jongetje. Toen wou ik het echt wel weten en kon ik de taart niet vlug genoeg aansnijden. Helaas kreeg ik dat stuk er niet meteen uit... Ik zat met de taartschepper onder dat kartonnetje. Uiteindelijk had ik de taart toch vast en wat bleek.... ze was GROEN! Echt waar.... ik verzin het niet... De taart was groen! We konden ons niet inhouden en iedereen begon te lachen. Het was zo een moment dat iedereen samen de slappe lach had, mezelf inbegrepen. Maar toch was het een beetje 'groen' lachen, want ik wou nu toch echt wel weten wat het was. Ik vermoedde al een jongetje want het leek me niet echt mogelijk dat roze kleurstof groen zou worden, blauw daarentegen ligt niet zover van groen. Na een kort telefoontje met de taartenbakster bleek het dus inderdaad een jongetje te zijn! De rest van de middag kabbelde gezellig verder, met nog de nodige lachbuien, telkens we terugdachten aan die groene taart. Het was alleszins onvergetelijk! En ik ben dolblij met mijn jongetje dat op komst is!


Hoever ben ik?: 21 weken of 147 dagen, nog 19 weken of 133 dagen te gaan.

Hoeveel kilo's bijgekomen?:  Deze week was weer eerder status quo, Ik zit nu aan 58,9, ongeveer 4 kilo erbij. De buikomtrek is ondertussen 91 cm.

Zwangerschapskledij?:  De nieuwe spulletjes die ik vorige week heb ontvangen heb ik ondertussen allemaal al eens gedragen, en ik voel me er super in!

Slaap?:  ja en nee... Afgelopen weekend heb ik enorm slecht geslapen. Vrijdag kon ik de slaap maar niet vatten, waarschijnlijk ook de stress van mijn naderende feestje. En zaterdagnacht was ik wakker om 4u en geraakte nadien niet meer terug in slaap. Ik merk ook dat het omdraaien in bed niet meer zo gemakkelijk gaat. Er is zoveel energie voor nodig dat ik mezelf telkens wakker maak.

Beste moment van de week?: ontdekken dat ik een zoontje zal krijgen!

Mis ik iets?:  Nee!

Beweging ?:  Baby voel ik steeds beter, alhoewel het nog altijd meer gefladder dan gestamp is.

goestingskes?:  niets nieuw

Iets wat me misselijk maakt?: nee


Geslacht?:  een jongetje! :-)


Kwaaltjes?:  Buiten het niet zo goed slapen heb ik de laatste dagen ook meer last van oprispingen en brandend maagzuur.  De constipatie daarentegen is zo goed als weg!


Humeur?: nog steeds fantastisch, alhoewel ik wel veel emotioneler ben. Af en toe overvalt de emotie me en laat ik dan een traantje.  Ook het feit dat ik nu weet dat ik een zoontje krijg maakt me best emotioneel. Ik verlang nu nog meer naar het moment dat hij er zal zijn. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet en welk karakter hij heeft. Ik wil hem zo graag leren kennen!

Kijk uit naar: niets speciaal, ik geniet van ieder moment!

Shopping?:   Ja, ik kon het niet laten... De dag na mijn feestje heb ik een grote bestelling voor baby-kleertjes geplaatst. Ik weet dat ik nog niet teveel moet kopen en dat ik ook nog veel zal krijgen, maar ik kon het niet laten, ik wou zelf al wat kleertjes uitkiezen voor mijn zoontje. Verder heb ik ook een voorleesboek gekocht 'raad eens hoeveel ik van je hou'. De baby kan namelijk al horen, ik wil dus dit verhaaltje iedere avond hardop voorlezen. Mijn momentje met de baby. En eens hij geboren is, blijven we dit gewoon verder doen.

Nestdrang?:  Gisteren lag ik in bed en was al helemaal aan het plannen wat er nog allemaal moest gebeuren. Ik wil er echt aan beginnen nu! Al die nieuwe mooie pakjes wil ik een plaats geven.

Wat is er al geregeld?:   Er is al 1 van de benodigdheden voor de suikerbonen besteld.

En wat doet de baby?:



2 opmerkingen:

  1. Hahaha, wat een heeeeerlijk verhaal!! Daar kun je over een paar jaar nog steeds van genieten! :-D Als ik van jou was, zou ik met elke verjaardag een groene taart serveren. :-) Of toch minstens een cake met groene smarties. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat onwijs leuk, en inderdaad elke verjaardag een groene taart zal echt grappig zijn. Leuk idee!!! Een jongen....wat stoer. Dat word voetballen, motocrossen, rugby. of misschien wel op dansles..allemaal kei leuk. Volop genieten van deze zwangerschap. toi toi toi

    BeantwoordenVerwijderen