maandag 22 juni 2015

Zwanger! - Week 22






Hoever ben ik?: 22 weken of 154 dagen, nog 18 weken of 126 dagen te gaan. Ik ben vanaf deze week nu ook in maand 6 gestapt.

Hoeveel kilo's bijgekomen?: ondertussen is er ongeveer 4,5 kilo bij. Ik zit nog net onder de 60 kilo.  De buikomtrek is ook al toegenomen, de buik staat nu op 93 cm.

Zwangerschapskledij?:  nog steeds superfan!

Slaap?: Over het algemeen goed, alhoewel ik wel vroeger wakker ben dan normaal. Maar dat is niet zo erg, ik zal er toch aan moeten wennen om vroeger op te staan he!

Beste moment van de week?:  mijn pakketje met baby-kleertjes dat is toegekomen! Ik had me volledig laten gaan en maar liefst 25 stuks gekocht.  Het uitpakken was echt een feest, en het bleef maar komen. Alles is supermooi en van goede kwaliteit. Toch heb ik niet zoveel betaald, dus ik ben echt blij met mijn aankoop!

Mis ik iets?:  Soms mis ik wel de kat, die me vroeger gezelschap hield in bed. Ik hoor ze nu soms janken in de gang omdat ze niet meer binnen mag in mijn kamer, en dan breekt men hart. Ik zou niet liever haar bij me hebben, maar het is nu eenmaal belangrijk dat ze nu al leert van ergens anders te slapen;

Beweging ?: zaterdag ben ik met mama gaan shoppen in Antwerpen, een hele dag shoppen is ook beweging he!

goestingskes?:  Niet in iets speciaals. Laten we zeggen dat alles wel smaakt! :-)

Iets wat me misselijk maakt?:  Nee gelukkig niet


Geslacht?:  Ik ben zo blij met mijn jongetje!


Kwaaltjes?: Ik kreeg meer en meer last van brandend maagzuur, dus heb aan mijn gyn gevraagd wat ik ertegen kon doen. Gaviscon zou geen probleem zijn, en gelukkig helpt het ook.


Humeur?: Ik geniet zo. Blijkbaar straal ik dat ook uit, want iedereen die me ziet zegt me hoe gelukkig ik eruit zie en dat ik straal. Dan glunder ik nog meer natuurlijk! 

Kijk uit naar: Ik heb weer een echo deze week. Ik zal blij zijn als ik weet hoeveel de kleine spruit gegroeid is en of alles in orde is!

Shopping?:   Deze week niet echt iets gekocht.

Nestdrang?:  Toen mijn kleertjes toegekomen waren wou ik die onmiddellijk in een kleerkastjes stoppen. Ik ben toen thuisgekomen en heb meteen allerlei kasten beginnen herinrichten. Ik heb toen mijn TV-kast die in de logeerkamer staat, en een bijzettafel meteen op kapaza gezet. Hopelijk verkopen ze vlug, dan heb ik weer wat meer plaats voor de baby. Nadat ik de kasten helemaal had uitgewassen was het tijd om ze terug te vullen, met al mijn babyspullen. Wat mooi om dat zo te zien! Ik moest wel een traantje wegpinken, het wordt allemaal zo echt!


Verder heeft de nonkel mijn trap nog eens geschilderd. Hij ziet er nu zoveel beter uit! Volgende week komen de nonkel en papa mijn trapleuningen installeren en dan is de trap (buiten de traphekjes) helemaal baby-proof!

Wat is er al geregeld?: Deze week is er weer veel geregeld. Ik had vandaag een vrije dag en had zo tijd om langs de fotografe te gaan om het geboortekaartje te bespreken. Samen kwamen we met een supertof idee! Ik zie het helemaal zitten. Nu moet ik natuurlijk dat idee nog afstemmen op mijn doopsuiker, want dit is nog niet zo gemakkelijk


In de namiddag ging ik dan naar Dreambaby om mijn lijst te leggen.  Nu ik weet dat het een jongetje is, kon ik me ook niet langer inhouden. Maar een lijst leggen is echt niet gemakkelijk, het is gewoon verschrikkelijk moeilijk!  Nadat ik de uitleg kreeg over de verschillende afdelingen mocht ik dan met mijn lijst rondlopen en alle nummers noteren van de items die ik op mijn lijst wil zetten. Maar van ieder ding zijn er wel 20 soorten. Hoe weet je welke speelmat, slaapzak, mobiel,... het beste is? Gelukkig kan ik de lijst nog altijd wijzigen, dus ik heb nu al een basis erop gezet. Echt nog niet veel, en geen zaken die ik niet nodig heb. Toch lig je meteen aan een redelijk groot bedrag. Gelukkig heb ik al veel, ik mag er niet aan denken hoeveel ik anders op mijn lijst zou moeten zetten!  Nu kan ik thuis via de website ook op mijn gemak nog eens alles bekijken en vergelijken, want in de winkel zelf zie je door het bos de bomen niet meer!



 En wat doet de baby?:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten