maandag 7 september 2015

Zwanger! - Week 33


Hoever ben ik?: 33 weken of 231 dagen, nog 7 weken of 49 dagen te gaan.

Hoeveel kilo's bijgekomen?: Raar maar waar, maar de weegschaal gaat terug naar beneden. Vanmorgen woog ik 62,7 kilo, dus dit betekent maar een kleine 8 kilo bij sinds het begin. Ik hoop echt onder de 70 kilo te blijven, en zoals het nu gaat lijkt dit ook te gaan lukken. Het gewicht is toch iets waar nog steeds veel mensen naar vragen. Gelukkig zijn de reacties niet verontrustend, integendeel... iedereen zegt dat ik die kilo's wel vlug zal kwijtspelen. De buikomtrek staat nog altijd op 100 cm, al 3 weken ongewijzigd. Toch is hij wel gegroeid, hij zit gewoon lager. Zelf merk ik dit niet echt, want ik heb het bovenaanzicht, maar ik hoor het wel van iedereen.
'Amai hij is al gezakt!' klinkt het overal. Er was zelfs iemand die zei dat als je een hand tussen je borsten en je buik kan leggen, dat de baby bijna zal komen.

Dit zorgde toch voor een mini-paniekaanval. Ja, ik verlang naar het moment dat hij er is, maar nu is toch nog een beetje heel vroeg hoor. Ik ben trouwens nog niet klaar met al mijn voorbereidingen. Dat hij nog maar even flink blijft zitten!

Zwangerschapskledij?:  De zwangerschaps-onderbroek heeft haar intrede gedaan... Dit is een gigantische onderbroek waarin de buik volledig past. Ze komt tot vlak onder de borsten en je lijkt er echt wel enorm in. Ze is echter wel hel comfortabel want je buik is zo lekker ingepakt en verstevigd. Mijn gewone onderbroeken begonnen namelijk te spannen onderaan de buik en dit zorgde voor een ambetant, jeukend gevoel. Wederom gaat comfort voor elegantie, maar het is maar tijdelijk, dus ik zal me er maar bij neerleggen...

Slaap?: het gaat zeer zeer goed met de slaap, en ik hoop dat ik het nu niet vervloek. De laatste 3 nachten heb ik 10u per nacht kunnen slapen, zonder wakker te worden, zelfs niet voor een nachtelijk plasje.  Dit is echt ongelooflijk, en ik denk dat er veel zwangere vrouwen hier jaloers op zullen zijn, maar de laatste week heb ik echt goed geslapen. Ik had er ook wel even nood aan want ik voel toch dat ik wat vermoeider ben dan vroeger. Ik hoop natuurlijk dat dit geen stilte voor de storm is en dit mijn laatste goede nachten voor het komende jaar zijn!

Beste moment van de week?: Het uitslapen was alleszins een mooi moment deze week. 's nachts is er ook zo een zalig moment dat ik deel met de baby, en dat is telkens als ik me omdraai. Dan voel ik de baby ook even bewegen, alsof hij zich ook terug goed legt. Vervolgens slapen we allebei verder. Dat is zo een schattig moment!


En dan was er ook de fotoshoot, die zeer leuk was. Ik kijk al enorm uit om de foto's te zien! We hebben eigenlijk enorm veel foto's genomen, en in alle soorten stijlen. Sommige wat klassieker, anderen modern, nonchalant en zelfs wat boudoir. Deze fotoshoot is echt een verwennerij voor mezelf. Het is niet nodig, maar het zal zo leuk zijn om een blijvende herinnering aan mijn zwangerschap te hebben.

Mis ik iets?:  niets speciaals

Beweging ?:  Ik ben zot van die prenatale kine! Ik heb echt mijn sport gevonden. Alleen jammer dat je hiervoor zwanger moet zijn en het anders niet kan doen. Deze week was het weer in het zwembad van de kliniek, was zalig in dat warme water!

goestingskes?:  Niets speciaals, alhoewel ik wel enorm veel suikerbonen eet!

Iets wat me misselijk maakt?: nee!


Dingen die moeilijk zijn door buik: 
* mijn voeten afdrogen na douche of bad: het is gewoon eenvoudiger van de handdoek op de grond te gooien en je voeten daarop wat af te drogen. Helaas moet je dan nadien die handdoek weer oprapen en dat is ook niet gemakkelijk door buik.


Kwaaltjes?: Het brandend maagzuur en de oprispingen staat echt wel op nummer 1. Gisteren had ik  's middags lasagne gegeten en heb er de rest van de dag van kunnen nagenieten... 's Avonds had ik echt geen zin in eten want was nog teveel aan het afzien van de lunch.  Ik heb pilletjes hiervoor gekregen, en ook gaviscon, maar toch is het heel ambetant!  Verder geen kwaaltjes die het vermelden waard zijn, dus ik mag echt wel van een probleemloze zwangerschap spreken!


Humeur?: nog steeds opperbest!

Kijk uit naar: volgende week ga ik uit eten met de twee vriendinnen die bij de bevalling zullen zijn. Ik hoop dat het een gezellige avond wordt!

Shopping?:   Niets gekocht deze week!

Nestdrang?:  Ik kreeg deze week ineens het gevoel dat de baby wel eens vroeger kan komen dan verwacht. Ik weet niet waarom juist, misschien omdat iedereen zegt dat hij al zo gezakt is of omdat er een kennis, die uitgerekend was voor oktober ook net bevallen is.... Maar ineens was er dit gevoel en het deed me beseffen dat ik toch nog wat zaken in orde moet brengen.

Wat is er al geregeld?:  Ik ben van ziekenfonds veranderd, dit omwille van de grotere voordelen. En dan ben ik nog altijd bezig met doopsuikers en enveloppen schrijven.  Ik kijk enorm uit naar mijn weekje verlof binnen 2 weken. Dan zal ik echt kunnen doorwerken en veel kunnen afwerken!

En wat doet de baby?:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten