maandag 11 november 2013

Is dat een streep?



Met nog 2 dagen te gaan voor ik mijn maandstonden mag verwachten, besloot ik dat het tijd was om nog eens te testen.  Vorige maand had ik al 4 dagen op voorhand getest, dus ik heb me nog kunnen inhouden deze keer.  Met de nodige zenuwen erbij plaste ik weer op dat staafje en legde het  neer. 
‘3 minuten wachten’ stond er op de bijsluiter, maar vermits geduld niet echt mijn sterkste kant is keek ik dus al veel vlugger en zag… een minnetje.  Het was even zuchten, terwijl ik de ander tests terug opborg.  ‘Weeral niet’ spookte er door mijn hoofd.  Ik had het wel gedacht, maar toch, het is niet leuk om het zo te zien.’  Een minuutje later keek ik echter nog eens naar de test… zag ik verkeerd?  Is dat een lijntje?  Het is zo vaag… Zou dat een lijntje zijn?  Of beeld ik me nu gewoon alles in?  Hoe langer ik keek, hoe duidelijker het was, dat dit toch een flauw plusje was.  Alsof ik het niet kon geloven, bedacht ik meteen dat dit nog het restje pregnyl zal zijn dat nog in mijn lichaam zit.  Verdorie hé, waarom kon ik niet langer wachten?

Na heel wat opzoekwerk op google en allerlei forums ontdek ik dat de pregnyl na 10 dagen toch wel uit je lichaam moet zijn. Maar ja… ieder lichaam is anders. Wat als mijn lichaam er langer overdoet?  De onzekerheid maakt me helemaal gek.  Terug thuis merk ik dat dat streepje nu echt wel een streep geworden is en besluit ik om een ovulatietest te doen. Ik had ergens gelezen dat als je zwanger bent, dat die ook positief testen. En vermits die niet op hcg testen, kunnen die dus ook niet vals positief zijn van de pregnyl.  En ja, de ovulatietest is ook positief.  Zou het kunnen?  Ik durf het nog niet geloven.

De volgende ochtend doe ik nog 3 zwangerschapstests.  Dit omdat ik er gewoon niet meer in huis had. Help! Ik ben gewoonweg verslaafd aan die tests.  Moest ik er 5 in huis hebben gehad, dan had ik 5 keer getest.  Ook deze drie testen zijn heel zachtjes positief.  Waarom verschijnt er nu geen duidelijke streep?  Is het meer of minder dan gisteren?  Zou het toch nog van de pregnyl zijn?  Zoals je merkt maakt mijn hoofd me helemaal gek.  Gelukkig dat ik mezelf nog af en toe wat kalmerende woorden toespreek of ik zou helemaal niet meer te stoppen zijn.  

Ik besloot om een mailtje naar mijn gynaecoloog te sturen.  Daarin leg ik uit dat ik positief heb getest en dat ik bang ben dat het van de pregnyl komt en vraag ik wat ik nu best doe.  Een kwartiertje later heb ik al antwoord… dat ik best bloed laat testen.  En hij eindigde met een smiley en 4 uitroepingstekens.  Waw… zou het?  Vanavond laat ik bloed trekken en morgen heb ik hier een uitslag van… En ik voel vlindertjes in mijn buik!


©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten