vrijdag 29 november 2013

En ook de moemoe keurt het goed!



De moemoe is bijgedraaid! Oef!  Moemoe (mijn 90-jarige grootmoeder) was namelijk helemaal niet akkoord met mijn plannen.  Zo erg zelfs dat we amper contact hadden sinds ik 2 maanden geleden haar vertelde van mijn kinderwens.  
‘Ge zijt op u kop gevallen’
‘Ik sta dat niet toe’
‘Dat zaad komt allemaal van bandieten uit het gevang, ik heb daar een reportage over gezien’
Dit is een greep uit de onliners die Moemoe te pas en te onpas ten berde brengt.  Maar zoals ik al eerder zei, ze is 90 jaar en dit nieuws moest wel als een grote schok op haar afkomen. We hebben haar dan ook tijd gegeven om er rustig aan te wennen en probeerden het onderwerp zoveel mogelijk te mijden om haar geen extra stress te bezorgen.

En kijk… het heeft geholpen want ze is helemaal bijgedraaid.  Gisteren bleef ik bij mijn ouders eten (rode kool met worst en patatjes, hmmm) en moemoe was er ook bij.  Ik voelde al meteen dat ze meer ontspannen, en niet meer kwaad op me was.  Na een tijdje dook ze in haar portefeuille en gaf me 50 euro. Zomaar.  Dat is helemaal geen gewoonte om zo een bedrag ‘zomaar’ te krijgen.  Ze is dus echt niet meer kwaad en probeert waarschijnlijk (oh zo lief) een steentje bij te dragen.  

Maar wat is nu de reden achter deze omwenteling?  Ze heeft met haar dokter gesproken.  Haar dokter is als een God. Als hij het zegt, dan is het waar.
‘Ik heb lang gesproken met hem en alles gevraagd’ zei moemoe
‘En wat heb je zo allemaal gevraagd?’ vroeg ik gretig
‘Vanalles!’
Een kort en bondig antwoord à la moemoe. Dan probeer ik het maar op een andere manier
‘En wat heeft de dokter allemaal gezegd?’
‘Vanalles!’
Tot zover de informatie…

Iets later was moemoe dan toch wat guller en legde een beetje uit
‘Weet ge, alles wordt goed getest hé!  Dat wordt getest op allerlei ziektes. Zelfs meer dan dat men normaal test.  En het komt niet van dieven!  Dat heb ik gevraagd.’ Verklaart ze
‘Maar moemoe, dat heb ik toch ook allemaal al gezegd?’
‘Ja. Maar gij zijt genen dokter hé!’ 



©, 2013, bam-to-be.blogspot.be

1 opmerking: