vrijdag 7 maart 2014

Een gesprek met mijn collega'tje



Er zijn heel wat mensen op de hoogte van mijn plannen, de hele familie en alle goede vrienden.  Op het werk weet echter niemand hiervan. Ik zit er een beetje mee in dat de baas niet zo goed zal reageren op dit nieuws, vandaar dat ik het voor mezelf hou.  En aan de collega’s vertel ik het ook niet, want ik wil hen niet in de positie brengen dat ze ook iets moeten verzwijgen voor de baas.  Dit zorgt er echter wel voor dat ik me soms in 20 bochten moet draaien om uitleg te geven aan mijn nogal ‘vreemd gedrag’.  De collega’s zitten namelijk ook in met mij, zeker nu ik een week met ziekteverlof was.  En heb ik nu toch wel de pech, dat mijn jongste collega’tje, die hier 3 halve dagen per week foto’s komt nemen, assistent-apotheker is van opleiding en ook part-time in een apotheek werkt!

Het gesprek met haar ging ongeveer als volgt:
'Ben je al helemaal beter?'
'Ja hoor, ik voel me terug goed' antwoord ik in een poging vaag te blijven
'Wat had je juist?'
'Oh, iets hormonaals...'
'Oei en ben je dan naar de gynaecoloog moeten gaan?'
'Hmmm hmmm'
'En hoe hebben ze dat dan gezien dat je hormonen niet goed waren?'
'Ze hebben bloed genomen.' antwoord ik (klinkt redelijk hé?)
'En wat was dan de uitslag? Welk hormoon was er te kort?'
'Goh, ik vergeet de naam telkens. Maar het gaat al veel beter, ik heb pilletjes gekregen.'
'En hoe noemen die pilletjes?'
Help! Waarom is mijn collega'tje apothekeres?  

Uiteindelijk zeg ik tegen haar dat men aan het onderzoeken is of het probleem niet bij mijn schildklier ligt. Tijdens een Google-sessie was ik dat ook al eens tegengekomen en ik weet dat je daar inderdaad hormonale problemen van kan hebben en dat het even duurt eer dat helemaal beter is. 
'Tiens... Als mensen bij ons in de apotheek komen voor schildklier zeggen ze altijd dat ze heel heel moe zijn.' gaat ze verder
'Ja, dat heb ik ook wel hoor. Ik heb veel geslapen.'
'Amai' zegt ze vol medelijden 'Het is nogal wat hé tegenwoordig.  Eerst je migraine-aanvallen (smoes inseminatie 2 & 4), en dan die onderzoeken voor je ogen (smoes inseminatie 5), en nu je schildklier! Ik hoop dat je vlug beter bent hoor!

Ik hoop het ook... Ik hoop dat dit de laatste smoes was en ik binnen een dikke 2 maanden gewoon naar waarheid kan zeggen dat ik zwanger ben!


©, 2014, bam-to-be.blogspot.be 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten