vrijdag 20 november 2015

Walter - week 2

Wat vliegen de dagen toch met zo een klein boeleke in huis. De hele dag ben je bezig met dat kleine mannetje... eten, verzorgen,  knuffelen. .. Walter en ik stellen het prima samen,  zolang we maar op zijn ritme kunnen leven,  en dat is toch niet altijd evident want wat is het druk. De vriendin had me hiervoor al gewaarschuwd maar toch heb ik dit nog onderschat.  De bezoekjes en afspraken vergen meer energie dan verwacht en in deze 2de week met Walter hunkerde ik gewoon naar wat cocoon-tijd met mijn klein ventje. Ik heb ondertussen ook al wel een to do lijstje van dingen die ik moet doen, papieren die ingevuld dienen te worden,  mensen die nog bedankt moeten worden, ... maar ik slaag er voorlopig nog niet in om daadwerkelijk iets gedaan te krijgen. Het lijkt ook allemaal minder belangrijk dan voor Walter te zorgen. Ik zal er wel aan toekomen,  maar alles op zijn tijd. Op walter-tijd.

Borstvoeding : de borstvoeding verloopt nog steeds super en volledig op vraag.  Ergens vind ik dat wel gemakkelijk want ik moet nooit naar mijn klok kijken of bezig zijn met hoeveelheden en aantal flesjes. Heeft Walter honger,  dan krijgt hij eten. Zo simpel is het. Dit kan na 3 uur zijn maar ook al na 2 of zelfs 1,5 uur. Vandaar dat het ook zo moeilijk is om iets te plannen. Je weet echt niet wanneer hij moet eten. Dit zou veranderen rond 4 weken, dan zou er toch al iets van routine mogelijk zijn. Maar voorlopig vind ik het best zo. Ik pas me aan aan hem en deze eerste weken moeten we toch niet echt iets anders doen.
Ik heb gelukkig zelf ook geen last van de borstvoeding.  Geen kloven, geen pijnlijke borsten of andere horrorverhalen die je maar al te vaak hoort. Tot hiertoe mag ik dus echt niet klagen.

Kilo's: zowel voor Walter als voor mij gaat dit supergoed. Ik weeg nog 55,6 kilo, dus ongeveer 1,5 kilo meer dan voor de zwangerschap.  Ik'had nooit gedacht dat ik zo vlug het gewicht zou kwijtspelen. Dit betekent echter niet dat de zwangerschap geen sporen heeft nagelaten.  Binnen een maand mag ik terug oefeningen doen en hopelijk kan ik mijn buik terug strakker maken want nu heeft hij echt zo een ingevallen indruk.
Walter doet het ook super! Op dag 10 was kind en gezin hier voor een bezoekje.  Ze hebben hem gewogen en zijn gewicht stond op 4,060 kilo. Boven de 4 kilo dus. Dat is echt super! Ze hebben hem meteen ook eens gemeten en zoals ik al vermoedde was Walter groter dan 50 cm. Hij is nu 54,5 cm. Flinke baby dus!

Beste moment van de week: het is niet 1 moment,  maar iedere dag opnieuw zijn er zo momenten dat je overspoeld wordt door liefde voor dat kleine ventje en dat je langzaam beseft dat hij een deel van jou is.  Ik kan dat soms nog niet geloven,  dat hij echt een deel van mij is.

Moeilijkste moment van de week : Walter heeft soms moeite om naar het groot toilet te gaan.  Je ziet hem dan echt zijn best doen en hij heeft dan last van krampjes. Hij kronkelt dan helemaal in elkaar en huilt. Het is zo moeilijk hem te troosten dan en je voelt je zo machteloos.  Komende week hebben we een afspraak bij de osteopathe en hopelijk kan zij hem wat helpen.

Meest emo moment van de week: maandag had ik echt een dag last van de baby blues.  De week was veel drukker geweest dan verwacht en ik had het gevoel dat we op een verkeerd ritme bezig waren. Iedere dag waren er afspraken en het werd me allemaal wat teveel. Het enige wat ik wou was rust en cocoonen met Walter. Ik had het gevoel dat we daar helemaal nog niet aan toegekomen waren. De tranen vloeiden rijkelijk die dag en ik ben dan gewoon met Walter bij me in bed gekropen. Knuffelen en rusten,  dat had ik nodig.

Wat kan Walter allemaal: Walter kan goed groeien, als je ziet hoe flink hij bijkomt. Verder bestaan de dagen nog steeds uit slapen, eten,  knuffelen en pampers vullen.

Slaap: in de kliniek was Walter bij de vroedvrouwen 's nachts,  eenmaal thuis sta ik er alleen voor tijdens de nacht. Maar het valt echt mee. Hij slaapt natuurlijk niet door maar kan wel sols 3 tot 4 uur tussenlaten.  Ik kroop deze week extra vroeg in bed (rond 20u à 21u), om zo in totaal toch onze hoeveelheid Slaap te halen.  We slapen ook wat uit en staan soms pas op na 8 uur. Deze week was het door de drukte ook niet mogelijk om een middagdutje te doen, vandaar dat het wel nodig is om vroeg in bed te gaan. Ik was ook echt wel moe tegen dan.

Walter's eerste keer: Walter en ik zijn voor het eerst buiten gekomen. We zijn hem namelijk gaan aangeven bij de gemeente.  Verder was het ook de eerste keer dat we thuis het badje hebben gegeven, en hij geniet er al wat meer van.

Activiteiten: slapen, drinken,  op bezoek gaan bij oma en opa en veel knuffelen bij mama.









1 opmerking: