woensdag 25 november 2015

Walter - week 3

Mijn kleine schat is al 3 weken! Het is dus waar wat ze zeggen... de tijd vliegt! Ondertussen zijn we al wat meer gewend aan ons leven samen en voel ik me al minder overdonderd. In het begin van week 3 had ik vooral rust nodig. De dagen waren te druk naar mijn gevoel en ik had geen zin in al die afspraken. Ondertussen heb ik terug wat meer energie. De dagen dat we konden cocoonen hebben deugd gedaan en nu zijn we klaar om terug wat meer buiten te komen en iets te doen samen.


Borstvoeding: dit gaat nog steeds super! Walter drinkt echt goed en veel. Hij drinkt nog steeds op vraag alhoewel hij meer en meer een mooi blok van 3 uur tussen laat. Niet iedere keer, soms is hij er al na 2 uur of 2,5 uur, maar het merendeel van de tijd kan ik bijna mijn klok op hem zetten en wil hij terug drinken na 3 uur. Ik heb wel een enorme melkproductie. Dit weet ik doordat ik de stuwing echt wel voel. Soms staan mijn borsten (of toch 1 van de 2) keihard en hoop ik bijna dat hij vroeger honger krijgt zodat hij mij wat kan verlichten. Afgelopen week waren er zelfs een paar momenten dat hij er niet in slaagde om aan te happen, gewoon omdat mijn borst te gespannen stond. Ik moest hem dan aan de leegste borst laten drinken en de spanning verlichten van de zware borst. Dit door manueel te kolven in de douche. Dat is nogal wat hoor, dan sta je in de douche constant op je borst te duwen en spuit de melk eruit. Het is echter belangrijk dat ik dit doe want als ik de borst te vol laat zitten dan heb ik risico op een borstontsteking en dat is naar het schijnt echt niet om mee te lachen!


De overdaad aan melk zorgt soms wel voor genante momenten. Zo lekken mijn borsten enorm. Als hij aan de ene kant drinkt, begint de andere borst spontaan te lekken. Ik heb zo van die borstcompressen en deze zijn echt wel nodig. Soms zit er echter eentje niet helemaal goed en dan is er uiteraard een grote natte plek.
En dan was er uiteraard het meest genante moment van de week, dat zich afspeelde in een paskotje. Ik wou een mooie borstvoedingsbh kopen, en die diende natuurlijk eerst gepast te worden want ik heb nu een hele andere maat dan vroeger. Daarvoor moest ik natuurlijk mijn andere BH uit doen, en terwijl ik daar stond zag ik dat ik volop aan het druppelen was op de vloer. Oh nee! En om het nog erger te maken spoot er toen een hele straal melk uit, recht op de spiegel in het paskotje. Om door de grond te zakken!  Ik heb maar vlug mijn eigen BH aangedaan en de borstcompressen goedgezet. En uiteraard de gepaste BH gekocht..


Kilo's: maandag ben ik met Walter naar de kinderarts geweest. Hij werd daar ook gewogen en weegt nu 4,55 kilo.  Ik weeg nog 55 kilo, dus nog 1 kilo te gaan tot mijn begingewicht.


Beste moment van de week: het is me deze week een aantal keer overkomen dat ik buitenkwam en dat mensen spontaan naar me toe kwamen om Walter goeiendag te zeggen. Vooral de gemoedelijkheid waarbij men zegt 'Ah, Walter is hier' is zo leuk. Dat geeft me een gevoel dat ik echt wel de goede naam voor mijn klein ventje gekozen heb. Ik ben dan zo fier om Walter te tonen aan iedereen en glunder als ze zeggen wat zo een mooi jongetje hij is. Walter is ook iedere keer zo flink als er bezoek is, dat maakt me ook zo fier!  Ik besef maar al te goed dat hij eigenlijk een heel gemakkelijke baby is. Af en toe heeft hij nog last van krampjes en dan laat hij zich wel horen, maar verder is hij heel rustig en goedgezind. Ook de nachten doet hij al heel goed!


Moeilijkste moment van de week: afgelopen week hebben we een fotoshoot gedaan, en alhoewel ik razend benieuwd ben naar het resultaat en ik zo blij ben dat ik prachtige foto's zal hebben van Walter als baby, was de fotoshoot zelf toch wel vermoeiend! Walter diende te slapen om mooie foto's te kunnen nemen, maar vermits hij toch wel last had van krampjes was het moeilijk om hem heel diep in slaap te krijgen.  Walter sliep dan wel gedurende de fotoshoot, maar vermits hij constant in andere posities gelegd wordt is dat toch heel vermoeiend voor zo'n klein mannetje. Voor mij was de fotoshoot ook vermoeiend, ik voelde op dat moment dat ik nog steeds niet helemaal hersteld was van de keizersnee. Alleen al de verplaatsing naar daar was best vermoeiend zo alleen. De fotoshoot duurde 5 uur en thuisgekomen waren we allebei kapot!


Verder is het telkens hij krampjes heeft ook zo triestig. Ik zie dan dat Walter echt moeite heeft en ik kan hem niet helpen, je voelt je dan zo machteloos.


Meest emo moment van de week: vermits Walter meer en meer last had van krampjes had ik besloten om een afspraak bij de osteopate te maken. Zowiezo is dat nooit een slecht idee om met een pasgeboren boeleke eens langs een osteopaat te gaan. Daar kwam er naar boven dat hij een blokkade heeft op vlak van zijn emoties, waarschijnlijk doordat ik mijn emoties rond de geboorte aan hem doorgeef. Dat was best moeilijk om te horen, tenslotte wil je gewoon dat je baby gelukkig is. We krijgen nu bachbloesems en hopelijk is het zo vlug beter. Verder was er inderdaad ook een blokkade aan zijn dunne en dikke darm en dit is ook losgemaakt. Hij krijgt nu ook infacol en protectis om zijn krampjes te verminderen.   Het goede nieuws was dan weer dat hij verder lichamelijk helemaal geen problemen heeft en dat zijn voeding ook super zit!


Wat kan Walter allemaal: Walter kan al in de relax zitten. Uiteraard nog niet te lang, maar een half uurtje is totaal geen probleem. Zo zit hij nu in de badkamer in de relax terwijl ik douche. Ik kan hem op deze manier in de gaten houden en zo toch wat meer op mijn gemak douchen. Hij doet dat trouwens heel goed en is heel flink terwijl ik douche en me klaarmaak.


Slaap: ook hier mag ik totaal niet klagen en is Walter best een 'gemakkelijke' baby. Doorslapen is uiteraard nog teveel gevraagd, maar hij laat toch telkens mooi 3 uur en soms zelfs 4 uur tussen zijn voedingen. We hebben nog geen 'erbarmelijke' nachten gehad en ik heb dus eigenlijk niet echt last van vermoeidheid. Soms heeft hij natuurlijk wel last van die krampjes na het eten en dan duurt het even vooraleer ik hem terug in zijn bedje kan leggen. Laten we hopen dat zijn druppeltjes goed werken en hij binnenkort geen last meer heeft!


Walter's eerste keer: toch wel heel wat 'eerste keren' deze week. Buiten zijn eerste fotoshoot, en de eerste keer in de relax hebben we ook een eerste wandeling samen gemaakt. Het was een korte wandeling, even in het park, maar we waren toch al eens buiten. Twee dagen later hebben we al een iets grotere wandeling gemaakt. Ik zou in principe iedere dag willen gaan wandelen met Walter, maar helaas steekt het slechte weer daar een stokje voor. Iedere mooie dag zullen we in ieder geval naar buiten gaan! We zijn voor de eerste keer naar kind & gezin geweest, deze keer voor de gehoortest, Walter zijn oortjes werken prima! En we zijn voor de eerste keer naar de kinderarts geweest, en ook hier was alles in orde.


Activiteiten: er begint zo stilletjes aan wat routine in onze dagen te komen. Na een ochtendknuffel in bed staan we op en krijgt Walter eten. Nadien maken we ons allebei klaar, eerst ik en nadien Walter, de ene dag wordt hij gewoon gewassen, de andere dag krijgt hij een oliebadje. Tegen dan is het meestal tijd voor Walter om nog eens te eten. En dan zijn we klaar, vaak hebben we dan al een afspraak en anders is het wat tijd voor het huishouden. Walter is meestal nogal wakker 's ochtends. Na ons middagmaal proberen we eens naar buiten te gaan om een wandeling te maken, of doen we samen een middagdutje.  's Avonds knuffelen we samen in de zetel tot het tijd is om te gaan slapen.







1 opmerking:

  1. Hoi,

    Heb je gevonden via google, ga hetzelfde traject in als jou.
    Wat heb je een ongelooflijk mooi menneke, mag je trots op zijn.
    Kom af en toe nog een kijkje nemen hier.

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen