dinsdag 14 januari 2014

Perfecte timing! - vierde inseminatie



Ziezo, ik heb mijn vierde inseminatie er ondertussen ook alweer opzitten.  Ik moet jullie uiteraard niet meer uitleggen hoe dat in zijn werk ging, dat is al duidelijk van bij de eerste 3 inseminaties.  Ook nu is alles heel goed verlopen, en voor de eerste keer denk ik ook echt dat ik qua timing perfect zat (m.a.w. zo dicht mogelijk tegen eisprong).  Ik wist al op voorhand dat het zondag of maandag zou zijn. De urinetest zaterdag vertelde echter dat ik nog niet aan het ovuleren was, en zo kon ik zaterdagavond ook op tijd mijn pregnylspuit zetten. Zondagochtend testte ik positief en zo werd ik maandagmiddag in Gent verwacht.

Met een perfecte timing heb ik het in dit geval over mijn lichaam, niet over mijn leven.  Wat de praktische organisatie betrof, was de maandag niet zo ideaal. Dit is namelijk een dag dat ik verondersteld wordt te werken.  Ik heb me dus weer ziek moet melden, iets wat ik toch best lastig vind.  Niet dat het zo een ramp is om eens een dag ziek te zijn, maar wat als ik nog een aantal cyclussen te gaan heb en de inseminatiedag dan ook op een weekdag valt?  Hoelang voor het opvalt dat ik iedere 4 weken een dag afwezig ben?  Doordat je nooit op voorhand de exacte dag weet, kan je dus ook geen verlof aanvragen.  En de dag ervoor een congédag vragen, dat durf ik niet, want als deze geweigerd wordt, kan je nadien je niet ziek melden hé.  Dus doe ik het enige wat ik kan, en ik meld me ziek. Deze keer had ik migraine. Vorige keer was het buikgriep.  Ik zoek natuurlijk ziektes uit waardoor je 1 dag echt té ziek bent om te werken, en de volgende dag weer helemaal genezen bent.

Ik moet je niet uitleggen dat dit echt wel heel vervelend is.
‘Had ik maar een andere job’ flitst er dan door mijn hoofd.  Een job waarbij ik gewoon naar de directie kan gaan en mijn situatie kan uitleggen.  Of eentje waar ik gewoon en briefje moet invullen en het verlof automatisch goedgekeurd wordt door de personeelsdienst. Maar dat is nu zo niet, ik vrees dat ik hier geen begrip zal vinden voor mijn plannen, en dat ik ook op niet veel medeleven moet rekenen eens ik zwanger ben. Maar daar maak ik me niet druk in, ik zal het nemen hoe het komt.  En dat zal ik nu ook moeten doen.  Maand per maand bekijken hoe ik het regel.  En ik ga er uiteraard vanuit dat deze maand de laatste keer inseminatie was, want dat ik gewoon zwanger zal zijn!

Ik heb er alleszins een heel goed gevoel bij deze keer.  En ik doe ook alles wat ik kan om deze 4de poging te doen slagen. Morgen heb ik een afspraak bij de acupuncturist.  Tijdens mijn opzoekingswerk heb ik ook gelezen dat je je baarmoeder ‘warm’ moet houden, zodat het vruchtje gemakkelijk kan innestelen.  Dit doe je door veel warme dranken te drinken en ook zoveel mogelijk warm te eten.  Citrusvruchten, gefrituurd eten, melkproducten en rauwe groenten moet je zoveel mogelijk laten staan. En zorgen dat je voeten niet koud zijn.  Ik heb dus een selectie thee in huis gehaald en slaap nu met mijn sokken
aan.  Dit maar om te zeggen… ‘Kleintje, je bent welkom! Nestel je maar gezellig en ik houd je wel warm!’


©, 2014, bam-to-be.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten