vrijdag 31 januari 2014

Druk, drukker, drukst



Vanmorgen had ik opnieuw een afspraak bij de gyn voor een follikelmeting.  Dit al op dag 8 van de cyclus en niet op dag 10 of 11 zoals gewoonlijk.  De gyn is namelijk in verlof volgende week.  Ik verwachtte dus nog niet zo een groot ei’tje, maar wat bleek… er zit er al ééntje klaar van 13,5 mm.  Het zal dus ten laatste woensdag inseminatie zijn, en misschien zelfs al dinsdag, amper 3 weken na de vorige inseminatie.  Meer dan een goed groeiend ei’tje had ik niet nodig om mijn dag opgewekt te beginnen.  Toch had ik nog wat vragen voor de gyn, ik had ze allemaal opgeschreven zodat ik ze niet zou vergeten. Met mijn lijstje in de aanslag vuurde ik ze af:
* Waarom is het nog niet gelukt?
* Zijn mijn ei’tjes wel goed? Zijn ze vruchtbaar?
* Helpt het als ik warme dranken drink?
* Hoe zit het met acupunctuur?
* Ik heb gelezen dat het nemen van kinderaspirine zou helpen… kan dit?

Spijtig genoeg waren de antwoorden op alle vragen hetzelfde, namelijk ‘Ik weet het niet’.  Helaas doet men reeds alles wat men kan en wat de warme dranken, acupunctuur en kinderaspirine betreft is er nog niks bewezen.
‘Is er dan niets wat ik nog kan doen om mijn kansen te verhogen?’ vroeg ik uiteindelijk
‘Wel, er is 1 ding dat nogal helpt, dat ik toch al vaak gezien heb.’ Vervolgt de gyn.  Ik zet me meteen op het puntje van mijn stoel. Nu komt het… de magische, geheime tip.
‘Je mag er niet teveel mee bezig zijn’ zegt hij uiteindelijk
AAAAAHHHGGGG!!! Ik kan het wel uitschreeuwen!  Vreselijk als men dat zegt. Probeer er maar eens niet mee bezig te zijn op deze manier!



Toch probeer ik dit, om er niet mee bezig te zijn.  Het is zelfs zo dat ik het de laatste 2 weken en ook nog de komende 2 weken zó druk heb dat ik amper tijd heb om de inseminatie zelf ertussen te plannen. Zo zijn er de repetities voor toneel, 2x per week. Daarboven heb ik me ook bezig gehouden met de website van het toneel, waar toch ook heel wat uurtjes zijn ingekropen.  En dan had ik nog beloofd om de kampioenenviering van de sporters te presenteren (iets wat ik nog moet voorbereiden ook), en de awardshow op de nieuwjaarsreceptie van mijn toneelkring, waar we een Astrid Bryan-sketch doen.  Verder zijn we met onze werkgroep ook weer begonnen aan de voorbereidingen van ons jaarlijks ‘Detectivespel’ (detectivespel.weebly.com) en tot slot heb ik toegezegd om voor een filmpje een herder in Diksmuide te gaan interviewen (vraag me geen uitleg, ik snap zelf amper waarop ik heb toegezegd).  Uiteraard moet ik ook nog iedere dag werken.  En dan is er nog een afspraak voor de acupunctuur, een sollicitatiegesprek en een etentje met een vriendin.  En ja…. Dat is allemaal in de komende 14 dagen.  Et voila mijn nieuw plan voor de komende ronde… met zodanig veel andere dingen bezig zijn dat je nog amper denkt aan zwanger worden. Dat gaat lukken… ik voel het!


©, 2014, bam-to-be.blogspot.be 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten