vrijdag 28 februari 2014

Een weekje rust

Wat kan dit toch wonderen doen. Wat had ik het toch even nodig ook, besef ik. De laatste weken was ik één brok zenuwen, en had ik het gevoel dat ik werd geleefd. De dagen volgden zich in sneltempo op, en mijn agenda geraakte maar niet leeg. Geen wonder dat de hormonen het even overnamen. Ik was echt even mezelf niet meer. Maar nu, een weekje later, is dat een wereld van verschil! Ik heb tijd gehad om te rusten, om eens een lange strandwandeling te doen, met mijn familie af te spreken en om wat lang uitgestelde huishoudelijke taakjes te doen. Ik heb tijd gehad om alles eens te relativeren en frisse moed op te doen.

Gisterenochtend stond er terug een follikelmeting op het programma, en vermits ik nog steeds niet had besloten om een cyclus over te slaan of niet, ging ik daar heel relaxed naartoe. Het bleek echter dat er alweer een mooie, grote follikel klaarzat en dat ik zondag inseminatie zou hebben. De keuze was toen vlug gemaakt. Ik zou deze cyclus nog nemen, zo moest ik me alleszins al geen zorgen maken over mijn werk want het is nog in het weekend. En de week rust heeft me nieuwe energie gegeven, waardoor ik deze inseminatie rustig tegemoet ga. Bovendien zal ik nu ook utrogestan nemen, wat ook een handje zal helpen.

Vanmorgen besloot ik toch om een ovulatietest te doen, kwestie van zelf ook mijn cyclus wat op te volgen. Tot mijn grote verrassing zag ik echter al meteen een smiley’tje. Blijkbaar is de eisprong er al een dag vroeger, en is het morgen al inseminatie! De duimen mogen weer omhoog!

Ik zou ook nog even iedereen willen bedanken voor de steun. Mijn familie en vrienden op de eerste plaats. Ze waren er allemaal, toen ik het zo moeilijk had vorige week, met bemoedigende woorden en goede raad. Ze hadden begrip dat ik even een dipje had, en bestempelden me niet als ‘drama-queen’. Ook de meisjes van het forum zou ik willen bedanken, zij gaan allemaal door hetzelfde en samen trekken we ons erdoor. En mijn lezers, bedankt voor de lieve e-mails! Dat doet zoveel deugd!

©, 2014, bam-to-be.blogspot.be 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten